Pomiechówek: Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Brodach, gmina Pomiechówek w ramach projektu Kompleksowa modernizacja i rozbudowa komunalnej oczyszczalni ścieków w Brodach wraz z rozbudową kanalizacji sanitarnej w Pomiechowie, Pomiechówku, Brodach i Brodach-Parcelach, gmina Pomiechówek
Numer ogłoszenia: 91374 - 2009; data zamieszczenia: 03.04.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pomiechówek , Brody Parcele, ul. Szkolna 1A, 05-180 Pomiechówek, woj. mazowieckie, tel. 022 7652724, faks 022 765-27-10.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomiechowek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Brodach, gmina Pomiechówek w ramach projektu Kompleksowa modernizacja i rozbudowa komunalnej oczyszczalni ścieków w Brodach wraz z rozbudową kanalizacji sanitarnej w Pomiechowie, Pomiechówku, Brodach i Brodach-Parcelach, gmina Pomiechówek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: a) budowę nowych elementów oczyszczalni, tj.: - reaktorów biologicznych (2 szt.), - punktu zlewnego i rejestracji ścieków dowożonych wraz z płytą najazdową, - zbiornika retencyjno-uśredniającego, - komór odpływowych (4 szt.), - placu składowania osadu wraz z wiatą, - urządzeń do zagęszczania osadu (2 szt.), - urządzeń do usuwania odorów (biofiltr), - budynku technicznego, - budynku dmuchaw, - węzeł pomiarowy ścieków oczyszczonych; b) modernizację części urządzeń cyklu technologicznego, w tym: - studzienki z kratą, - pompowni ścieków surowych, - pompowni ścieków oczyszczonych na wysokie stany, - komory zasów, - budynku socjalnego, c) roboty rozbiórkowe, d) budowę obiektów tymczasowych, e) szkolenie załogi i rozruch oczyszczalni..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27-4, 45.25.22.00-0, 45.11.12.00-0, 80.53.12.00-7.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 04.05.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 70.000 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych). 2) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku Spółdzielczym w Nowym Dworze Mazowieckim O/Pomiechówek nr konta 38 8011 0008 0020 0200 0273 0003, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 3) Wadium wniesione w formach, o których mowa w ppkt od b) do e) należy złożyć najpóźniej w dniu 24 kwietnia 2009 r. do godz. 9:45 u Skarbnika Gminy w siedzibie Zamawiającego, pok. 4, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym (tel. 765-27-14). 4) Kopię dowodu wniesienia wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, należy dołączyć do oferty. 5) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał niżej określone warunki ogólne i szczegółowe: Warunki ogólne. Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę warunki ogólne musi spełniać każdy z Wykonawców składających wspólną ofertę. Warunki szczegółowe. Wykonawca musi wykazać, że: 1) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. a) Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (rozpoczął i zakończył) jako generalny Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty rodzajowo i wartościowo porównywalne z przedmiotem niniejszego zamówienia, tj.: polegające na budowie lub przebudowie co najmniej jednej oczyszczalni ścieków o przepustowości minimalnej 1000m3/dobę. b) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia, tzn.: - Kierownikiem budowy - posiadającym ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadającym doświadczenie min. 5 lat pracy w branży budowlanej i min. 3 lata pracy na stanowisku kierownika, - Kierownikiem robót budowlanych - posiadającym ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i posiadającym doświadczenie zawodowe min. 3 lata na stanowisku kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych, min. 5-letnie doświadczenie w branży budowlanej, - Kierownikiem robót elektrycznych - posiadającym ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz doświadczenie min. 3 lata na stanowisku kierownika robót elektrycznych i/lub elektroenergetycznych i min. 5-letnie doświadczenie w branży budowlanej; W/w osoby muszą należeć do Izby Inżynierów Budownictwa. 1) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości nie mniejszej niż 1 mln zł, b) zobowiązuje się do ubezpieczenia kontraktu w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej; przedłożenie (najpóźniej na jeden dzień przed podpisaniem umowy) ubezpieczenia kontraktu CAR (ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowy) lub promesy ubezpieczenia CAR na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100% ceny brutto zaoferowanej przez Wykonawcę za realizację zamówienia, o które się ubiega i obejmującego okres trwania budowy; w przypadku przedłożenia promesy ubezpieczeniowej Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia dokumentu ubezpieczenia w ciągu 7 dni po przekazaniu terenu budowy; c) osiągnięcie w ostatnich 3 latach obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie średniorocznych przychodów netto ze sprzedaży w wysokości nie mniejszej niż 6 mln zł (na podstawie: Rachunku zysków i strat, pozycja: Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów lub: Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności). Warunki szczegółowe muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie, tzn. , że przy ocenie spełnienia pozostałych warunków zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów, przy czym warunek określony w ppkt 1) lit. c) muszą spełnić łącznie wszystkie podmioty składające wspólną ofertę z tym, że jeden z podmiotów musi go spełnić co najmniej w 60 %; Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia..
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych Wykonawcy winni przedłożyć oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp na formularzu zgodnym z treścią załącznika Nr 1 zamieszczonego w Rozdziale II SIWZ. Na potwierdzenie spełniania warunków szczegółowych Wykonawcy winni przedłożyć następujące dokumenty: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d) Aktualne zaświadczenia (1) właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz (2) właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. e) Dokumenty stwierdzające, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia budowlane i doświadczenie, tj.: - Kierownik budowy - posiadający ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadający doświadczenie min. 5 lat pracy w branży budowlanej i min. 3 lata pracy na stanowisku kierownika, - Kierownik robót budowlanych - posiadający ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i posiadający doświadczenie zawodowe min. 3 lata na stanowisku kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych, min. 5-letnie doświadczenie w branży budowlanej, - Kierownik robót elektrycznych - posiadający ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz doświadczenie min. 3 lata na stanowisku kierownika robót elektrycznych i/lub elektroenergetycznych i min. 5-letnie doświadczenie w branży budowlanej; Wraz z uprawnieniami należy złożyć zaświadczenie o członkostwie w Izbie Inżynierów Budownictwa osoby posiadającej wyżej wymagane uprawnienia. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje w/w osobami. f) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do Rozdziału II SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje w/w osobami. g) Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ppkt f), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego w/w osobami. h) Wykaz wykonanych robót budowlanych zrealizowanych (rozpoczętych i zakończonych) jako generalny wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, rodzajowo i wartościowo porównywalnych z przedmiotem niniejszego zamówienia, tj.: polegających na budowie lub przebudowie co najmniej jednej oczyszczalni ścieków o przepustowości minimalnej 1000 m3/dobę oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie - wg wzoru określonego w załączniku Nr 3 do Rozdziału II SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który zrealizował roboty. i) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 1 mln zł. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę/-ów i zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawcy będą spełniać go łącznie. j) oświadczenie, że przed zawarciem umowy Wykonawca dostarczy polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie kontraktu CAR (ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowy) lub promesę ubezpieczenia CAR na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100% ceny brutto zaoferowanej przez Wykonawcę za realizację zamówienia i obejmującego okres trwania budowy na formularzu zgodnym z treścią Załącznika Nr 5 do Rozdziału II SIWZ; W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę/-ów i zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawcy będą spełniać go łącznie. k) sprawozdania finansowe albo ich część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, potwierdzające, że Wykonawca osiągnął w ostatnich 3 latach obrotowych średnioroczne przychody netto ze sprzedaży na poziomie nie mniejszym niż 6 mln zł..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomiechowek.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pomiechówek, Brody-Parcele ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.04.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Pomiechówek, pok. nr 8, Brody-Parcele ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający ubiega się o dofinansowanie zadania ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013, Priorytet IV. Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działanie 4.1. Gospodarka wodno-ściekowa.
Z up. Wójta
/-/ Mariusz Łempicki
Zastępca Wójta
SIWZ
Specyfikacja robót
Architektura budynków
Instalacje elektryczne cz.1a
Instalacje elektryczne cz.1b
Instalacje elektryczne cz.2a
Instalacje elektryczne cz.2b
Instalacje elektryczne cz.3
Instalacje elektryczne cz.4
Instalacje sanitarne
Konstrukcje
Opinia geotechniczna
Projekt zagospodarowania terenu cz.1
Projekt zagospodarowania terenu cz.2
Projekt zagospodarowania terenu cz.3
przedmiary do przetargu
Technologia cz. 1
Technologia cz. 2
Pytania i odpowiedzi dotyczące przetargu:
ZP.341/10/1/2009
ZP.341/10/2/2009
ZP.341/10/3/2009
ZP.341/10/4/2009
ZP.341/10/5/2009
ZP.341/10/6/2009
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
ZP.341/10/8/2009
ZP.341/10/9/2009
INFORMACJA O MODYFIKACJI SIWZ
ZP.341/10/11/2009