Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Załącznik Nr 1

zasady wypłat i rozliczeń zaliczek gotówkowych
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 2/10
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 05.01.2010 r.


Zasady Wypłat I Rozliczeń Zaliczek Gotówkowych

§ 1.

W celu prawidłowej realizacji wydatków budżetowych roku 2010, mogą być udzielane
zaliczki gotówkowe:
- stałe dla pracowników, których charakter pracy wymaga dokonywania częstych drobnych zakupów oraz opłat w kwocie do 3.000 zł.
- jednorazowe na pokrycie kosztów wyjazdów służbowych oraz na pokrycie drobnych jednorazowych zakupów, które nie mogą być zrealizowane w formie obrotu bezgotówkowego, w kwocie nieprzekraczającej jednomiesięcznej kwoty wynagrodzenia zaliczkobiorcy - pracownika.

§ 2.

Dokumentem wypłaty zaliczki jest imienne polecenie wyjazdu służbowego lub imienny wniosek o zaliczkę, zaakceptowany pod względem merytorycznym przez bezpośredniego przełożonego i zatwierdzony do wypłaty przez osoby uprawnione.

§ 3.

Wniosek o zaliczkę wypełnia w 1 egzemplarzu pracownik wnioskujący o zaliczkę.

§ 4.

Wniosek o zaliczkę powinien zawierać:
a) kwotę zaliczki,
b) przeznaczenie zaliczki,
c) termin rozliczenia zaliczki,
d) podpisy zaliczkobiorcy,
e) klauzule upoważniającą do potracenia nierozliczonej w terminie zaliczki, z najbliższej wypłaty należnej pracownikowi.

§ 5.

Termin rozliczenia zaliczki jednorazowej nie może być dłuższy niż siedem dni od zakończenia transakcji, w związku, z którą zaliczka była przyznana oraz nie może przekroczyć terminu wskazanego we wniosku o zaliczkę.



§ 6.

Rozliczenie zaliczki stałej następuje w miarę dokonywanych wydatków i zawsze na ostatni dzień każdego miesiąca kalendarzowego, z zachowaniem zasady rozliczania kosztów w miesiącu ich powstania. Ostateczne rozliczenie zaliczki stałej powinno nastąpić do 20 grudnia 2010 roku.

§ 7.

Zaliczka nie może być zatwierdzona do wypłaty, jeżeli wnioskujący o zaliczkę nie rozliczył się z poprzedniej zaliczki.

§ 8.

Rozliczenie zaliczki składa zaliczkobiorca w jednym egzemplarzu, podając wszystkie dowody źródłowe (rachunki, faktury, itp.) opłacone z zaliczki, wyliczając kwotę do dopłaty lub zwrotu.
Do rozliczenia zaliczki dołącza się opisane i zaakceptowane przez bezpośredniego przełożonego pod względem merytorycznym, źródłowe dowody zakupu oraz w przypadku niewykorzystania całej kwoty zaliczki - potwierdzenie wpłaty zwrotu niewykorzystanej kwoty.

§ 9.

Rozliczenie zaliczki sprawdza i zatwierdza osoba uprawniona.

§ 10.

Wszystkie zaliczki gotówkowe winny być wypłacane i rozliczane według niniejszych zasad zgodnie z podanymi terminami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek pracownika kierownik jednostki organizacyjnej może wyrazić zgodę na odstępstwa od niniejszych zasad.


Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych
Wprowadził:Nieznany, data: 14.01.2010 r., godz. 13.21
Ostatnia aktualizacja:Nieznany, data: 14.01.2010 r., godz. 13.21
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
14.01.2010 r., godz. 13.21NieznanyDodanie strony do BIP.

Strona oglądana: 2358 razy.