Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 86/10
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 29 grudnia 2010 r.
Regulamin konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Starym Orzechowie.
§ 1
1. Konkurs na kandydata na dyrektora organizuje Wójt Gminy Pomiechówek.
2. Konkurs organizuje się poprzez:
a) ogłoszenie na stronie Biuletynu Informacji Urzędu Gminy, ogłoszenie w siedzibie
Urzędu Gminy,
b) powołanie komisji konkursowej,
c) określenie terminu posiedzenia komisji konkursowej,
d) przeprowadzenie czynności konkursowych i ogłoszenie wyników,
e) podjęcie uchwały o dopuszczeniu lub odmowie dopuszczenia do postępowania konkursowego
§ 2
Ogłoszenie o konkursie zawiera:
1. kryteria jakimi powinien odpowiadać kandydat na stanowisko dyrektora – zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 roku w sprawie wymagań, jakimi powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek na podstawie art. 36 i 36a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004 Nr 256 poz. 2572 z póżn. zm.)
2. wykaz dokumentów, jakie kandydat na stanowisko dyrektora Szkoło powinien złożyć,
3. termin złożenia dokumentów,
4. termin przeprowadzenia konkursu.
§ 3
Osoby przystępujące do konkursu na dyrektora Szkoły składają we wskazanym terminie dokumenty zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. 2010 Nr 60 poz. 373)
§ 4
Do udziału w konkursie nie będą dopuszczone osoby, które nie odpowiadają kryteriom
określonym w Rozporządzeniu Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 roku na podstawie art. 36 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, a także:
a) zostały odwołane ze stanowisk kierowniczych w ciągu ostatnich 5 lat przed ogłoszeniem konkursu, w związku z nieprawidłową realizacją zadań związanych z zajmowanym stanowiskiem,
b) są zawieszone w pełnieniu obowiązków nauczyciela lub nauczyciela akademickiego,
c) są obwinione w toczącym się postępowaniu dyscyplinarnym lub karnym,
d) otrzymały kary porządkowe lub dyscyplinarne, chyba, że kary zostały zatarte.
§ 5
1. Wójt powołuje w drodze zarządzenia komisję konkursową w składzie:
a) trzech przedstawicieli reprezentujących organ prowadzący,
b) dwóch przedstawicieli reprezentujących Kuratorium Oświaty,
c) jeden przedstawiciel Rady Rodziców,
d) jeden przedstawiciel Rady Pedagogicznej,
e) jeden przedstawiciel zakładowych organizacji związkowych,
2. Pracami komisji kieruje Przewodniczący wskazany przez Wójta.
§ 6
1. Podmioty uprawnione do desygnowania swoich przedstawicieli do komisji konkursowej powiadamiane są o ogłoszeniu i terminie prac komisji.
2. Podmioty, o których mowa w ust. 1 przesyłają Wójtowi imienne zgłoszenia swoich przedstawicieli w terminie określonym do składania dokumentów przez kandydatów.
3. Podstawą powołania na członka komisji jest pisemna desygnacja uprawnionego podmiotu lub uwierzytelniony odpis z protokołu rady rodziców.
§ 7
Członek komisji będący współmałżonkiem kandydata, jego krewnym, powinowatym w linii prostej a w linii bocznej do drugiego stopnia oraz osoba pozostająca z kandydatem w stosunku przysposobienia zostaje wyłączony z prac komisji.
§ 8
1. Zawiadomienie o miejscu i czasie przeprowadzenia konkursu przesyła się kandydatom oraz członkom komisji nie później niż na 7 dni przed terminem konkursu.
2. W sytuacji, gdy podmiot uprawniony do desygnowania kandydata na członka komisji nie dopełni swojego obowiązku zawiadomienie przesyła się temu podmiotowi.
§ 9
Przewodniczący komisji konkursowej uzupełnia lub dokonuje zmiany składu komisji w przypadku, gdy podmioty, o których mowa w § 5 nie prześlą imiennych zgłoszeń swoich przedstawicieli w terminie określonym w § 6 ust. 2 lub dokonują ich zmiany i na posiedzenie komisji zgłoszą się osoby nie ujęte w zarządzeniu określającym skład komisji a posiadające pisemne upoważnienie, o którym mowa w § 6 ust. 3
§ 10
1. Konkurs przeprowadza się w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia zamieszczenia informacji o ogłoszeniu konkursu.
2. Konkurs odbywa się w dwóch etapach w obecności co najmniej 2/3 składu komisji, jeżeli jej członkowie i kandydaci zostali prawidłowo zawiadomieni o czasie i miejscu przeprowadzenia konkursu.
3. Pierwszy etap przebiega bez udziału kandydatów. Członkowie komisji zapoznają się z dokumentacją złożoną przez kandydatów, sprawdzają warunki formalne i merytoryczne złożonych ofert.
4. Komisja podejmuje uchwałę o dopuszczeniu lub odmowie dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego w głosowaniu jawnym.
5. Drugi etap to rozmowa z kandydatem na temat perspektyw funkcjonowania placówki, własnej koncepcji kierowania przedszkolem, dotychczasowych osiągnięć zawodowych.
6. Komisja przeprowadza rozmowy z kandydatami oddzielnie.
§ 11
1. Przeprowadzenie drugiego etapu konkursu zostaje wstrzymane w przypadku nie dopuszczenia przynajmniej jednego kandydata.
2. Kandydatowi, którego nie dopuszczono do konkursu przysługuje odwołanie od decyzji Wójta w terminie 3 dni od powiadomienia go o niedopuszczeniu do konkursu.
3. Komisja ogłasza wyniki konkursu w dniu jego zakończenia przekazując informację ustną wszystkim uczestnikom konkursu.
4. Konkurs uznaje się za rozstrzygnięty, jeżeli na jednego z kandydatów komisja oddała co najmniej połowa z obecnych na posiedzeniu członków komisji.
5. W przypadku, gdy żadem z kandydatów nie uzyskał większości głosów, o których mowa w ust. 4, komisja przystępuje do drugiego głosowania. Do drugiego głosowania dopuszczeni są kandydaci, którzy uzyskali co najmniej dwa głosy w pierwszym głosowaniu.
6. Konkurs uznaje się za rozstrzygnięty, jeżeli w drugim głosowaniu jeden z kandydatów uzyskał większą niż inni kandydaci liczbę głosów.
7. Z posiedzenia komisji sporządza się protokół, który podpisują obecni na posiedzeniu
członkowie komisji.
§ 12
Kandydat, któremu odmówiono dopuszczenia do postępowania konkursowego, może w terminie 3 dni od otrzymania ustnej informacji o odmowie dopuszczenia do postępowania konkursowego, wystąpić z pisemnym wnioskiem o podanie przyczyny odmowy.
Przewodniczący komisji informuje kandydata na piśmie o przyczynach odmowy dopuszczenia do postępowania konkursowego w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
§ 13
Po rozstrzygnięciu konkursu, przewodniczący komisji występuje z wnioskiem do Wójta o powołaniu wyłonionego kandydata na stanowisko dyrektora.
§ 14
Jeżeli do konkursu nie zgłosił się żaden kandydat tryb powierzenia stanowiska dyrektora określa ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn.zm.)