Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Załącznik

zasady wypłat i rozliczeń gotówkowych
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 1/2011
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 03.01.2011r.


ZASADY WYPŁAT I ROZLICZEŃ GOTÓWKOWYCH


§ 1.


W celu prawidłowej realizacji wydatków budżetowych roku 2011, mogą być udzielane
zaliczki gotówkowe:
- stałe dla pracowników, których charakter pracy wymaga dokonywania częstych drobnych zakupów oraz opłat w kwocie do 3.000 zł.
- jednorazowe na pokrycie kosztów wyjazdów służbowych oraz na pokrycie drobnych jednorazowych zakupów, które nie mogą być zrealizowane w formie obrotu bezgotówkowego, w kwocie nieprzekraczającej jednomiesięcznej kwoty wynagrodzenia zaliczkobiorcy - pracownika.


§ 2.


Dokumentem wypłaty zaliczki jest imienne polecenie wyjazdu służbowego lub imienny wniosek o zaliczkę, zaakceptowany pod względem merytorycznym przez bezpośredniego przełożonego i zatwierdzony do wypłaty przez osoby uprawnione.


§ 3.

Wniosek o zaliczkę wypełnia w 1 egzemplarzu pracownik wnioskujący o zaliczkę.


§ 4.


Wniosek o zaliczkę powinien zawierać:
a) kwotę zaliczki,
b) przeznaczenie zaliczki,
c) termin rozliczenia zaliczki,
d) podpisy zaliczkobiorcy,
e) klauzule upoważniającą do potrącenia nierozliczonej w terminie zaliczki, z najbliższej wypłaty należnej pracownikowi.


§ 5.


Termin rozliczenia zaliczki jednorazowej nie może być dłuższy niż siedem dni od zakończenia transakcji, w związku, z którą zaliczka była przyznana oraz nie może przekroczyć terminu wskazanego we wniosku o zaliczkę.


§ 6.


Rozliczenie zaliczki stałej następuje w miarę dokonywanych wydatków i zawsze na ostatni dzień każdego miesiąca kalendarzowego, z zachowaniem zasady rozliczania kosztów w miesiącu ich powstania. Ostateczne rozliczenie zaliczki stałej powinno nastąpić do 20 grudnia 2011 roku.


§ 7.


Zaliczka nie może być zatwierdzona do wypłaty, jeżeli wnioskujący o zaliczkę nie rozliczył się z poprzedniej zaliczki.



§ 8.


Rozliczenie zaliczki składa zaliczkobiorca w jednym egzemplarzu, podając wszystkie dowody źródłowe (rachunki, faktury, itp.) opłacone z zaliczki, wyliczając kwotę do dopłaty lub zwrotu.
Do rozliczenia zaliczki dołącza się opisane i zaakceptowane przez bezpośredniego przełożonego pod względem merytorycznym, źródłowe dowody zakupu oraz w przypadku niewykorzystania całej kwoty zaliczki - potwierdzenie wpłaty zwrotu niewykorzystanej kwoty.


§ 9.


Rozliczenie zaliczki sprawdza i zatwierdza osoba uprawniona.


§ 10.


Wszystkie zaliczki gotówkowe winny być wypłacane i rozliczane według niniejszych zasad zgodnie z podanymi terminami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek pracownika kierownik jednostki organizacyjnej może wyrazić zgodę na odstępstwa od niniejszych zasad.


Wytworzył:Zofia Błońska, data: 03.01.2011 r., godz. 13.55
Wprowadził:Nieznany, data: 03.01.2011 r., godz. 13.59
Ostatnia aktualizacja:Nieznany, data: 03.01.2011 r., godz. 13.59
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
03.01.2011 r., godz. 13.59NieznanyDodanie strony

Strona oglądana: 2288 razy.