Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Załącznik Nr 1

- regulamin
REGULAMIN KOMISJI PRZETARGOWEJ
- ZAŁĄCZNIK DO ZARZĄDZENIA WÓJTA GMINY POMIECHÓWEK
Z DNIA 13 CZERWCA 2011 R. NR 33A/2011 

I. DEFINICJE

1. Ilekroć jest mowa w postanowieniach Regulaminu o:
a) „Kierowniku Zamawiającego” - należy przez to rozumieć Wójta gminy Pomiechówek lub osobę działającą na podstawie upoważnienia, tj. Zastępcę Wójta Gminy Pomiechówek, uprawnionego do przygotowania
i przeprowadzenia postępowania o udzielenie Zamówienia Publicznego;
b) „Komisji” - należy przez to rozumieć Komisję Przetargową powołaną zgodnie z postanowieniami Ustawy i niniejszego Regulaminu;
c) „Regulaminie” – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin;
d) „SIWZ” – należy przez to rozumieć Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia lub inny przekazywany Wykonawcom dokument, w którym Zamawiający określa zasady i warunki udzielenia Zamówienia;
e) Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy Pomiechówek,
f) „Ustawie” - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.),
g) „UZP” - należy przez to rozumieć Urząd Zamówień Publicznych,
h) „Wykonawcy”, „Zamawiającym”, „Zamówieniu” - należy określenia te interpretować zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie – Prawo zamówień publicznych.


II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1
1. Postanowienia Regulaminu mają zastosowanie do prac Komisji powołanej przez Kierownika Zamawiającego w celu przeprowadzenia wszystkich postępowań
o udzielenie Zamówienia.
2. W zakresie nie uregulowanym w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy Ustawy oraz inne przepisy prawa regulujące udzielanie Zamówień.
3. Posługiwanie się niniejszym Regulaminem nie zwalnia członków Komisji
z odpowiedzialności za przeprowadzenie postępowania zgodnie z przepisami prawa.


III. SKŁAD KOMISJI

§2
W skład Komisji wchodzi 2 członków, sekretarz i przewodniczący Komisji.

§3
1. Członkami Komisji nie mogą być osoby, które podlegają wyłączeniu zgodnie z dyspozycją art. 17 ust. 1 Ustawy.
2. Obowiązkiem członków Komisji jest złożenie niezwłocznie po zapoznaniu
się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez Wykonawców pisemnych oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1. Oświadczenie winno zostać złożone także w terminie późniejszym, jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 1 ujawnią się w toku prac Komisji. Oświadczenia dołącza się do protokołu postępowania o udzielenie Zamówienia.
3. Przewodniczący Komisji wyłącza z jej prac członka, który:
a) złożył oświadczenie o zaistnieniu którejkolwiek z okoliczności, o których mowa w ust. 1,
b) nie złożył oświadczenia w terminie wyznaczonym przez Przewodniczącego Komisji,
c) złożył oświadczenie niezgodne z prawdą – w takim wypadku wyłączenie następuje z chwilą uzyskania wiadomości wskazujących na nieprawdziwość oświadczenia.
d) złożył zgodne z prawdą oświadczenie o braku okoliczności, o których mowa
w ust. 1, jeżeli po złożeniu oświadczenia okoliczności takie zaistniały.
4. Informację o wyłączeniu członka Komisji, Przewodniczący Komisji przekazuje Kierownikowi Zamawiającego, który podejmuje decyzję o odwołaniu członka ze składu Komisji i ewentualnym powołaniu w jego miejsce nowego członka Komisji. Nowy członek Komisji składa oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, w najkrótszym możliwym terminie.
5. Wobec Przewodniczącego Komisji czynności odebrania oświadczenia i ewentualnego wyłączenia dokonuje bezpośrednio Kierownik Zamawiającego, podejmując decyzję
o jego odwołaniu i powołaniu w jego miejsce nowego Przewodniczącego Komisji.

§4
1. Czynności Komisji, jeżeli zostały dokonane z udziałem członka podlegającego wyłączeniu, powtarza się, chyba że postępowanie powinno zostać unieważnione. Zasadę tę stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której członek Komisji zostanie wyłączony z powodu nie złożenia oświadczenia, o którym mowa w §3 ust. 2, albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą.
2. Nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania.

§5
Odwołanie członka Komisji może nastąpić jeżeli:
a) z przyczyn obiektywnych nie może on wykonywać swoich obowiązków,
b) nieobecność członka Komisji na posiedzeniu Komisji nie zostanie usprawiedliwiona w trybie wskazanym w § 8 ust. 4,
c) członek Komisji nie wykonuje nałożonych na niego obowiązków lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, postanowień Regulaminu oraz decyzji Przewodniczącego Komisji, innych niż obecność na posiedzeniach Komisji.

IV. UDZIAŁ BIEGŁYCH I INNYCH OSÓB W PRACACH KOMISJI

§6
1. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, Przewodniczący Komisji składa Kierownikowi Zamawiającego umotywowany wniosek o powołanie biegłych (rzeczoznawców).
2. Wniosek powinien wskazywać osobę biegłego oraz przewidywaną wysokość jego wynagrodzenia wraz ze źródłem finansowania. Do wniosku powinien zostać załączony projekt umowy z biegłym.

§7
1. Decyzję o powołaniu biegłego podejmuje Kierownik Zamawiającego.
2. Po podpisaniu umowy i zobowiązania do zachowania poufności, ale przed przystąpieniem do wykonania jakichkolwiek czynności, biegły składa oświadczenie,
o którym mowa w §3 ust. 2. Przewodniczący Komisji nie dopuszcza do wykonania czynności przez biegłego, w stosunku do którego zajdzie którakolwiek z okoliczności, o których mowa w §3 ust. 1.
3. Biegły przedstawia opinię na piśmie w terminie określonym w umowie,
a na zaproszenie Przewodniczącego Komisji bierze udział w posiedzeniach Komisji
z głosem doradczym i udziela dodatkowych wyjaśnień.


V. PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW KOMISJI

§8
1. Członkowie Komisji będący pracownikami Zamawiającego wykonują swoje obowiązki związane z udziałem w pracach Komisji w ramach obowiązków służbowych.
2. Obowiązkiem przełożonego członka Komisji jest umożliwienie członkowi Komisji udziału w pracach Komisji.
3. Członek Komisji jest zobowiązany, najwcześniej jak to jest możliwe, powiadomić Przewodniczącego Komisji o swojej nieobecności na posiedzeniu Komisji, podając przyczyny nieobecności.
4. Decyzję w sprawie usprawiedliwienia nieobecności członka Komisji na posiedzeniu podejmuje Przewodniczący Komisji.

§9
1. Członkowie Komisji wykonują powierzone im czynności w dobrej wierze,
z zachowaniem najwyższej staranności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, swoją wiedzą i doświadczeniem.
2. Do obowiązków członków Komisji należy w szczególności:
a) udział w posiedzeniach Komisji,
b) wykonywanie innych czynności związanych z pracami Komisji, zgodnie
z poleceniami Przewodniczącego Komisji.

§10
Członkom Komisji nie wolno ujawniać jakichkolwiek informacji związanych z przebiegiem prac Komisji, w tym w szczególności informacji związanych z:
a) liczbą złożonych ofert – do daty składania ofert,
b) przebiegiem badania, oceny i porównania treści złożonych ofert.

§11
Członek Komisji ma prawo i obowiązek uczestnictwa we wszystkich pracach Komisji oraz prawo wglądu we wszystkie dokumenty związane z pracą Komisji.

§12
1. Przewodniczący Komisji kieruje jej pracami. Do jego obowiązków należy
w szczególności:
a) odebranie oświadczeń członków Komisji, o których mowa w §3 ust. 2, oraz poinformowanie Kierownika Zamawiającego o okolicznościach, o których mowa w §3 ust. 3 albo w §5;
b) wyznaczanie terminów posiedzeń Komisji,
c) podział między członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
d) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania
o udzielenie Zamówienia;
e) informowanie Kierownika Zamawiającego o problemach związanych
z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie Zamówienia;
f) nadzór nad terminowym i prawidłowym dokonywaniem czynności
w postępowaniu o udzielenie Zamówienia;
2. Do obowiązków Sekretarza Komisji należy m.in.:
a) prowadzenie dokumentacji postępowania w sprawie udzielenia Zamówienia,
b) organizowanie, w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji, posiedzeń Komisji,
c) obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska Komisji w postępowaniu
o udzielenie Zamówienia, w tym m.in. przyjęcie i rejestracja ofert.


VI. CZYNNOŚCI W TRAKCIE POSTĘPOWANIA

§13
Obowiązkiem Przewodniczącego Komisji jest takie prowadzenie postępowania, które umożliwi jego zakończenie w możliwie najkrótszym, dopuszczalnym przez przepisy prawa terminie.

§14
1. Po rozpoczęciu postępowania, Sekretarz Komisji m.in.:
a) wydaje lub wysyła zainteresowanym Wykonawcom SIWZ,
b) prowadzi rejestr Wykonawców, którzy pobrali SIWZ,
c) przyjmuje zapytania Wykonawców odnośnie treści SIWZ lub innych dokumentów i niezwłocznie przekazuje informacje o ich wpłynięciu Przewodniczącemu Komisji,
d) odbiera z sekretariatu Urzędu oferty (po ich zarejestrowaniu w dzienniku korespondencji) i numeruje je zgodnie z kolejnością ich wpływu,
e) przekazuje wyjaśnienia lub informacje o zmianach w SIWZ wszystkim Wykonawcom, którzy pobrali lub otrzymali SIWZ,
f) sporządza protokół zebrania Wykonawców, jeżeli zostało ono zwołane,
g) sporządza protokół postępowania,
h) przekazuje do właściwej komórki organizacyjnej, jeżeli zachodzi taka potrzeba, poręczeń i gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, weksli, czeków oraz innego rodzaju dokumentów składanych przez Wykonawców jako wadium oraz informowanie tej komórki o konieczności dokonania zwrotu wadium Wykonawcom.
i) jeżeli w posiedzeniach Komisji uczestniczy obserwator wyznaczony przez Prezesa UZP – informuje obserwatora o terminach posiedzeń Komisji.
2. Do obowiązków Przewodniczącego Komisji w toku postępowania należy m.in.:
a) zapewnienie, żeby otwarcie ofert złożonych przez Wykonawców nastąpiło
w ustalonym miejscu i terminie,
b) sprawdzenie, czy oferty zostały złożone zgodnie w wymogami oraz czy nie doszło do ich przedwczesnego otwarcia,
c) zapewnienie, żeby oferty złożone po wyznaczonym terminie:
- nie zostały otworzone,

- Wykonawcy, którzy złożyli takie oferty, zostali poinformowani, o tym, że ich oferty nie zostały otworzone,

- zostały zwrócone Wykonawcom bez otwierania po upływie terminu
na wniesienie protestu,.
d) ogłoszenie kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia – bezpośrednio przed otwarciem ofert,
e) otwarcie ofert,
f) wykonywanie innych czynności, które nie zostały na mocy przepisów prawa lub niniejszego Regulaminu zastrzeżone do kompetencji Komisji lub Kierownika Zamawiającego.

§15
Po otwarciu ofert Komisja przeprowadza dalsze czynności w toku postępowania, zgodnie
z przepisami prawa.

§16
Oferty złożone po wyznaczonym terminie składania ofert zwraca się Wykonawcom bez otwierania. Jeżeli na opakowaniu oferty nie ma czytelnego adresu Wykonawcy, ofertę taką otwiera się w celu ustalenia adresu Wykonawcy i przesłania mu informacji o wpłynięciu oferty po terminie. Ofertę taka pozostawia się w aktach sprawy.

§17
Oferty nie podlegające zwróceniu otwiera się, sporządzając zestawienie tych ofert.

§18
1. Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Komisji.
2. Jeżeli na posiedzeniu Komisji nie ma wymaganego kworum, posiedzenie odracza się, z wyjątkiem posiedzenia Komisji zwołanego w celu dokonania otwarcia ofert.
3. Jeżeli w trakcie głosowania zapadnie równa liczba głosów, decyduje głos Przewodniczącego.


VII. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z BADANIEM I OCENĄ OFERT

§19
Komisja dokonuje poprawy ofert zgodnie z dyspozycją art. 87 ust. 2 Ustawy.

§20
W dalszej kolejności Komisja dokonuje oceny ofert złożonych w terminie pod względem wypełnienia warunków formalnych.

§21
Kolejnym etapem prac Komisji jest ocena wypełnienia przez Wykonawców warunków określonych w SIWZ.

§22
1. Komisja może zwrócić się do Wykonawców z żądaniem złożenia wyjaśnień odnośnie treści złożonych ofert.
2. Jeżeli nieuzupełnienie dokumentów skutkowałoby unieważnieniem postępowania Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy nie złożyli dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, do uzupełnienia tych dokumentów
w określonym terminie.

§23
1. Po dokonaniu czynności, o których mowa w §19 - 22, Komisja może m.in. skierować do Kierownika Zamawiającego wnioski o:
a) wykluczenie określonych Wykonawców z postępowania,

b) odrzucenie określonych ofert,

c) unieważnienie postępowania,
d) wybór najkorzystniejszej oferty.
2. Za wniosek uważa się także projekt pisma zaadresowany do Wykonawcy lub Wykonawców w sprawach, o których mowa w ust. 1.
3. O podjęciu decyzji, o której mowa w ust. 1 pkt. a, Zamawiający zawiadamia zainteresowanego Wykonawcę. Informacja powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
4. O podjęciu decyzji, o której mowa w ust. 1 pkt. b lub c, Zamawiający zawiadamia wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu. Informacja powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.

§24
1. Jeżeli nie zajdą okoliczności uzasadniające unieważnienie postępowania, Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert dokonanej przez członków Komisji.
2. Przed dokonaniem indywidualnej oceny ofert członkowie Komisji zapoznają
się z opinią biegłego, jeżeli został on powołany.
3. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych dla danego Postępowania.
4. Jeżeli jest to uzasadnione przyjętymi kryteriami oceny ofert można odstąpić
od indywidualnej oceny ofert.

§25
Przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności Sekretarz Komisji, przedstawia Kierownikowi Zamawiającego do podpisania projekty wymaganych zawiadomień i ogłoszeń.

§26
1. Kierownik Zamawiającego stwierdza nieważność czynności Komisji podjętych
z naruszeniem przepisów prawa.
2. Na polecenie Kierownika Zamawiającego, Komisja powtarza unieważnioną czynność.


VII. ZAKOŃCZENIE PRAC KOMISJI

§27
1. Komisja kończy prace związane z udzieleniem danego Zamówienia z dniem podpisania umowy w sprawie Zamówienia lub z dniem podjęcia przez Kierownika Zamawiającego decyzji o unieważnieniu postępowania.
2. Po zakończeniu prac Komisji jej Przewodniczący przekazuje dokumentację postępowania do właściwej komórki organizacyjnej w celu jej przechowania zgodnie
z przepisami prawa.


Wytworzył:Wiesława Witkowska, data: 13.06.2011 r., godz. 12.15
Wprowadził:Nieznany, data: 22.06.2011 r., godz. 12.20
Ostatnia aktualizacja:Nieznany, data: 22.06.2011 r., godz. 12.20
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
22.06.2011 r., godz. 12.20NieznanyDodanie strony

Strona oglądana: 2434 razy.