Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Załącznik Nr 1

ZASADY WYPŁAT I ROZLICZEŃ GOTÓWKOWYCH
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 78/2012
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 31.12.2012 r.



ZASADY WYPŁAT I ROZLICZEŃ GOTÓWKOWYCH


§ 1.

W celu prawidłowej realizacji wydatków budżetowych roku 2013, mogą być udzielane zaliczki gotówkowe:

stałe dla pracowników, których charakter pracy wymaga dokonywania częstych drobnych zakupów oraz opłat w kwocie do 3 000 zł.
jednorazowe na pokrycie kosztów wyjazdów służbowych oraz na pokrycie drobnych jednorazowych zakupów, które nie mogą być zrealizowane w formie obrotu bezgotówkowego, w kwocie nieprzekraczającej jednomiesięcznej kwoty wynagrodzenia zaliczkobiorcy - pracownika.

§ 2.

Dokumentem wypłaty zaliczki jest imienne polecenie wyjazdu służbowego lub imienny wniosek o zaliczkę, zaakceptowany pod względem merytorycznym przez bezpośredniego przełożonego i zatwierdzony do wypłaty przez osoby uprawnione.

§ 3.

Wniosek o zaliczkę wypełnia w 1 egzemplarzu pracownik wnioskujący o zaliczkę.

§ 4.

Wniosek o zaliczkę powinien zawierać:
a) kwotę zaliczki,
b) przeznaczenie zaliczki,
c) termin rozliczenia zaliczki,
d) podpisy zaliczko biorcy,
e) klauzule upoważniającą do potrącenia nierozliczonej w terminie zaliczki, z najbliższej wypłaty należnej pracownikowi.



§ 5.

Termin rozliczenia zaliczki jednorazowej nie może być dłuższy niż siedem dni od zakończenia transakcji, w związku, z którą zaliczka była przyznana oraz nie może przekroczyć terminu wskazanego we wniosku o zaliczkę.

§ 6.

Rozliczenie zaliczki stałej następuje w miarę dokonywanych wydatków i zawsze na ostatni dzień każdego miesiąca kalendarzowego, z zachowaniem zasady rozliczania kosztów w miesiącu ich powstania. Ostateczne rozliczenie zaliczki stałej powinno nastąpić do 20 grudnia 2013 roku.

§ 7.

Zaliczka nie może być zatwierdzona do wypłaty, jeżeli wnioskujący o zaliczkę nie rozliczył się z poprzedniej zaliczki.

§ 8.

Rozliczenie zaliczki składa zaliczkobiorca w jednym egzemplarzu, podając wszystkie dowody źródłowe (rachunki, faktury, itp.) opłacone z zaliczki, wyliczając kwotę do dopłaty lub zwrotu.
Do rozliczenia zaliczki dołącza się opisane i zaakceptowane przez bezpośredniego przełożonego pod względem merytorycznym, źródłowe dowody zakupu oraz w przypadku niewykorzystania całej kwoty zaliczki – potwierdzenie wpłaty zwrotu niewykorzystanej kwoty.

§ 9.

Rozliczenie zaliczki sprawdza i zatwierdza osoba uprawniona.

§ 10.

Wszystkie zaliczki gotówkowe winny być wypłacane i rozliczane według niniejszych zasad zgodnie z podanymi terminami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek pracownika kierownik jednostki organizacyjnej może wyrazić zgodę na odstępstwa od niniejszych zasad.


Wytworzył:Elżbieta Kiliś, data: 16.01.2013 r., godz. 14.00
Wprowadził:Nieznany, data: 17.01.2013 r., godz. 14.38
Ostatnia aktualizacja:Nieznany, data: 17.01.2013 r., godz. 14.38
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
17.01.2013 r., godz. 14.38NieznanyDodanie strony

Strona oglądana: 1947 razy.