Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217 poz. 1427 ze zm.)
2. Rozporządzenie Ministra spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012r. poz. 1475).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2014r. poz. 1628 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony druk „Zgłoszenie pobyt czasowego” – druk można uzyskać w Urzędzie Gminy pok. nr 6.
2. Wiza, a jeżeli nie ma obowiązku posiadania wizy wówczas dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, kartę pobytu, dokument „ zgoda na pobyt tolerowany” albo zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały bądź decyzję o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP – do wglądu.
3. Dokument w oryginale potwierdzający tytuł prawny do lokalu zawierający adres nieruchomości ( wypis z księgi wieczystej, decyzja przydziału lokalu, umowa najmu lokalu) – do wglądu.
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej ( w przypadku udzielenia pełnomocnictwa nie podlegającego zwolnienia z tej opłaty).
Sposób złożenia wniosku:
Wniosek należy złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Pomiechówek pok. nr 6 – parter.
Opłaty:
Od czynności zameldowania opłat nie pobiera się: w przypadku udzielenia pełnomocnictwa do dokonania czynności zameldowania w wysokości 17,00 zł, ( nie pobiera się opłat za udzielenie pełnomocnictwa w przypadkach przewidzianych w ustawie o opłacie skarbowej).
Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po złożeniu wniosku – „ od ręki”
Sposób zakończenia postępowania:
Postępowanie kończy się zameldowaniem osoby, a wydanie zaświadczenia o zameldowaniu następuje na wniosek osoby meldującej się.
Odpowiedzialność za realizację usługi publicznej:
Inspektor – Jolanta Rateńska
Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich
nr telefonu 22 765 -27 -11
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia przysługuje wniesienie zażalenia w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia, do Wojewody Mazowieckiego Plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa za pośrednictwem Wójta Gminy Pomiechówek.
Dodatkowe informacje:
Właściciel lokalu bądź najemca lokalu potwierdza fakt przebywania pod wskazanym adresem osoby meldującej się, składając własnoręczny podpis na druku „ Zgłoszenie pobytu czasowego”.
Zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące dokonuje osobiście osoba meldująca się , a w przypadku osoby małoletniej czynności zameldowania dokonuje w jej imieniu przedstawiciel ustawowy.
Zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące można dopełnić również przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej ( art. 33 § 2 kodeksu postępowania administracyjnego), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.


Urząd Gminy Pomiechówek ul. Szkolna 1a
czynny od poniedziałku do czwartku w godz. 7.30 – 15.30 w piątki w godz. 7.30 do 16.30
tel. 22 765-27-11


Wytworzył:Jolanta Rateńska, data: 26.09.2015 r., godz. 08.56
Wprowadził:Agnieszka Kleniewska, data: 28.03.2013 r., godz. 15.26
Ostatnia aktualizacja:Artur Ciemieniewski, data: 27.09.2015 r., godz. 21.37
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
27.09.2015 r., godz. 21.37Artur CiemieniewskiEdycja strony
28.03.2013 r., godz. 16.00Agnieszka KleniewskaEdycja strony
28.03.2013 r., godz. 15.26Agnieszka KleniewskaDodanie strony

Strona oglądana: 2096 razy.