Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Uzasadnienie

Uzasadnienie:

Z dniem 4 kwietnia 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235 – ze zm.). Ustawa określa zasady organizowania i funkcjonowania opieki nad dziećmi, warunki świadczonych usług, kwalifikacje osób sprawujących opiekę, zasady jej finansowania oraz sposób sprawowania nadzoru nad warunkami i jakością świadczonych usług. Ustawa przewiduje sprawowanie opieki w formie żłobków, klubów dziecięcych, dziennego opiekuna lub przez nianie.

Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, który ma być prowadzony przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Ustawa precyzuje jakie elementy winien zawierać rejestr, jakie dokumenty należy złożyć oraz jakie załączyć.

Wpis do rejestru podlega opłacie, której wysokość, zgodnie z przepisami cytowanej na wstępie ustawy ustala rada gminy w drodze uchwały. Wysokość opłaty nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, które os 1 stycznia 2013 r. wynosi: 1600,00 zł (zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty).

Przepisy ustawy nie przewidują możliwości odstąpienia od pobierania opłaty za wpis do rejestru. Jednak biorąc pod uwagę przesłanki społeczne, a także fakt, że odpłatność z tego tytułu stanowiłaby bardzo mało istotną pozycję w dochodach gminy oraz aby zachęcić kolejne osoby do prowadzenia działalności polegającej na opiece nad dziećmi do lat 3, proponuje się, by wysokość opłaty za wpis do rejestru była symboliczna i wynosiła 100,00 zł (słownie: sto złotych).

W świetle powyższego, celem realizacji w szczególności zapisów ustawy dotyczących prowadzenia przez Wójta Gminy Pomiechówek rejestru, koniecznym staje się podjęcie niniejszej uchwały.



Wójt Gminy Pomiechówek


Wytworzył:Teresa Lesczyńska, data: 27.11.2013 r., godz. 12.08
Wprowadził:Nieznany, data: 28.11.2013 r., godz. 15.15
Ostatnia aktualizacja:Nieznany, data: 28.11.2013 r., godz. 15.15
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
28.11.2013 r., godz. 15.15NieznanyDodanie strony

Strona oglądana: 1791 razy.