Główna treść strony
Objaśnienia przyjętych wartości do Wieloletniej Prognozy Finansowej
Objaśnienia przyjętych wartości do Wieloletniej Prognozy Finansowej
Do opracowania WPF wykorzystano historyczne materiały źródłowe (zweryfikowane dane budżetowe będące wynikiem analizy danych dotyczących wykonania budżetu
za ostatnie 3 lata), założenia makroekonomiczne przyjęte w WPF, wytyczne dotyczące założeń makroekonomicznych na potrzeby wieloletnich prognoz finansowych jednostek samorządu terytorialnego opublikowane przez Ministerstwo Finansów, zgromadzone informacje o faktach dotyczących gospodarki finansowej, a także wiedzę o planowanych zamierzeniach wynikających z różnych dokumentów obowiązujących na terenie gminy. Przeprowadzono symulację poziomu spłaty zaciągniętego zadłużenia i oceniono możliwość zaciągania zobowiązań na kolejne lata po uwzględnieniu konsolidacji zadłużenia.
Przy planowaniu dochodów budżetowych w roku 2014 wzięto pod uwagę projekty uchwał podatkowych określające wysokości stawek podatkowych na 2014 r., wpywy z opłat
i usług na przewidywanym poziomie wykonania roku 2013 oraz zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad podatkiem należnym w wys. 4.550.000,00 zł. Zwrot nadwyżki VAT
od zrealizowanych inwestycji w latach 2007-2014. W dochodach majątkowych przyjęto sprzedaż mienia, zgodnie z wykazem gruntów przeznaczonych do zbycia. Wartość ustalona na podstawie cen rynkowych, w trakcie roku 2014 na bieżąco wykonywane będą wyceny poszczególnych nieruchomości. Przy planowaniu dochodów bieżących w latach 2015-2022 zaplanowano niewielki wzrost na poziomie inflacji. Subwencje i dotacje na zadania zlecone utrzymano na tym samy poziomie ze względu na zachowanie realistyczności poszczególnych wielkości ekonomicznych. W roku 2015 planuje się sprzedaż mienia w wysokości 340.000,00 zł, sprzedaż zgodnie z wykazem gruntów przeznaczonych do zbycia. Wartość określona na podstawie cen rynkowych.
Przy planowaniu wydatków bieżących wzięto pod uwagę wykonanie za lata ubiegłe oraz oszacowano wzrost kosztów nowych zadań statutowych gminy . Zachowano podobne relacje w poszczególnych latach tj. 2014-2022 w wielkościach dotyczących wynagrodzeń
i pochodnych oraz w wydatkach związanych z funkcjonowaniem organów Gminy. Wydatki bieżące w poszczególnych latach zwiększają się na poziomie 1,01%.
Wydatki na obsługę długu zaplanowano na podstawie stawki WIBOR 3M powiększoną
o marże dla inwestorów. W związku z planowaną konsolidacją długu w roku 2013 wydatki na obsługę długu uległy zmniejszeniu w latach 2015-2022, co pozwoliło bez większych obciążeń zaplanować spłatę odsetek od planowanej pożyczki w roku 2014.
Przy planowaniu wydatków majątkowych uwzględniono strategię rozwoju Gminy Pomiechówek na lata 2014-2022.
Szczegółowy wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2014-2015 zawiera załącznik
nr 2 do Uchwały.
Spłaty rat pożyczek i kredytów oraz wykup papierów wartościowych zaplanowano według harmonogramów ich spłat określonych w zawartych umowach oraz wg przyjętych założeń konsolidacyjnych. Ponadto w rozchodach budżetu uwzględniona została spłata planowanej pożyczki oraz wykup emisji papierów wartościowych wykazany w przychodach w roku 2014.
Prognozowane nadwyżki budżetowe w poszczególnych latach przeznacza się na spłatę kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych.
Gmina Pomiechówek w latach 2014-2022 spełnia wskaźnik spłaty zobowiązań określony
w art. 243 ustawy o finansach publicznych.
Przewodnicząca
Rady Gminy
Anna Malesza-Bajno
Wytworzył: | Elżbieta Kiliś, data: 24.12.2013 r., godz. 09.41 |
---|
Wprowadził: | Nieznany, data: 24.12.2013 r., godz. 11.12 |
---|
Ostatnia aktualizacja: | Nieznany, data: 24.12.2013 r., godz. 11.12 |
---|
Rejestr zmian:Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|
24.12.2013 r., godz. 11.12 | Nieznany | Dodanie strony |