ZARZADZENIE Nr 15/05
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 15.03.2005r.
w sprawie: powołania Komisji Przetargowej
Działając na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U.Nr 142 poz. 1591 z 2001r. z późniejszymi zmianami) oraz art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z 2004r. z późniejszymi zmianami)
Zarządzam co następuje:
§ 1
Powołać Komisję Przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego na wybranie konserwatora na 2005 r dróg będących w zarządzie Gminy Pomiechówek w składzie:
Skład Komisji:
1 Arkadiusz Zacharski - przewodniczący
2. Urszula Dzięgielewska - sekretarz
3. Jadwiga Żabowska - członek
§ 2
Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, dokonanie oceny czy wykonawcy spełniają wymagane warunki, oceny ofert oraz przedstawienie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z regulaminem pracy komisji stanowiącym załącznik do zarządzenia. Komisja zostaje powołana do czasu zakończenia postępowania przetargowego.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Zarządzenia Nr 17/05
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 15. 03. 2005r.
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowań o zamówienie publiczne na roboty budowlane, udzielane przez Wójta Gminy Pomiechówek
§ 1
Na podstawie art. 18 - 21 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. Nr 19, poz. 177) w sprawie powoływania członków komisji przetargowej oraz trybu jej pracy, nadaję do stosowania, w procedurach o zamówienia publiczne niniejszy Regulamin, który normuje działanie prac Komisji Przetargowej.
§ 2
1. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania rzetelnie, obiektywnie i bezstronnie wykonując powierzone jej czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem, uwzględniając opinie Biegłych, Rzeczoznawców i Konsultantów, jeżeli zlecono ich przygotowanie.
2. Członkowie Komisji obowiązkowo uczestniczą we wszystkich pracach Komisji.
3. Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę do wyłączenia z postępowania, na podstawie art. 17 prawa zamówień publicznych.
§ 3
Zakres pracy Komisji obejmuje:
1. Na wniosek Przewodniczącego oraz po zatwierdzeniu przez Wójta Gminy Pomiechówek dopuszcza się możliwość zmian i uzupełnień składu Komisji o nowe osoby bądź uczestnictwo w pracach Komisji osób, które nie są członkami Komisji Przetargowej.
2. Na wniosek Komisji Przetargowej, Wójt Gminy Pomiechówek może powołać do pracy w komisji Biegłego, Rzeczoznawcę lub Konsultanta w sprawie zamówienia publicznego.
3. Przygotowanie propozycji procedury udzielenia zamówienia publicznego wraz z uzasadnieniem.
4. Przygotowanie ogłoszeń o postępowaniach, zaproszeń do udziału w postępowaniu, zaproszeń do składania ofert.
5. Opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, druków i dokumentów ją tworzących, udzielanie wyjaśnień, modyfikacja treści oraz przedłużenie terminu składania ofert,
6. Publiczne otwarcie ofert, badanie i ocena oraz sporządzenie protokołu.
7. Ocenę spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, kierowanie zapytań w kwestii treści złożonych ofert oraz przedłożenie Wójtowi Gminy Pomiechówek propozycji dotyczących wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.
8. Przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Wójta Gminy Pomiechówek, wniosków, ogłoszeń, informacji i odpowiedzi oraz innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;
9. Powiadomienie uczestników postępowania o jego wynikach.
10. Dokonanie wyboru nowego Wykonawcy, gdy ten, którego oferta została wybrana przedstawił nieprawdziwe dane, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
11. Komisja kończy swoją działalność w dniu podpisania umowy z wykonawcą zamówienia.
§ 4
1. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez Wykonawców, opinii biegłych i konsultantów.
2. Członkowie Komisji nie mogą ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
3. Członek Komisji przedstawia swoje zastrzeżenia, jeżeli dokument będący przedmiotem prac Komisji, w jego przekonaniu ma znamiona błędu lub pomyłki.
§ 5
Do zadań Przewodniczącego Komisji w szczególności należy:
1. przewodniczenie obradom,
2. odebranie oświadczeń członków komisji o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne.
3. podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
4. w razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert występuje z wnioskiem do Wójta Gminy Pomiechówek o zasilenie składu Komisji o właściwych dla przedmiotu zamówienia i sprawy specjalistów, rzeczoznawców lub konsultantów.
5. o wniesieniu protestu Przewodniczący niezwłocznie informuje Wójta Gminy Pomiechówek oraz zwołuje nadzwyczajne posiedzenie Komisji.
6. wszystkie osoby biorące udział w postępowaniu w imieniu zamawiającego zobowiązane są, udzielić wyjaśnień , niezbędnych dla opracowania stanowiska Komisji w sprawie rozstrzygnięcia protestu.
7. protest, wraz z stanowiskiem Komisji, Przewodniczący przekazuje, do rozpatrzenia Wójta Gminy Pomiechówek.
§ 6
Do zadań Członka Komisji w szczególności należy:
1. czynny udział w pracach Komisji,
2. rzetelne i bezstronne przygotowanie oraz opracowanie powierzonych spraw,
3. złożenie oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne składanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych,
4. prawidłowe prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie przekazanym Członkowi,
5. wszelkie druki, formularze wraz z opracowanym stanowiskiem Członek Komisji przekazuje Przewodniczącemu lub przedstawia w trakcie spotkania Komisji do wspólnego zaopiniowania,
6. każdy członek ponosi odpowiedzialność w zakresie prac i decyzji podejmowanych przez komisję.
§ 7
Do zadań osób zaproszonych do prac Komisji w szczególności należy:
1. złożenie oświadczeń o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne,
2. nieujawnianie żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
§ 8
Tryb pracy Komisji
1. Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych.
2. Przewodniczący Komisji wnioskuje drogą służbową do Wójta Gminy Pomiechówek. o odwołanie członka Komisji w przypadku:
a) wyłączenia się członka Komisji z jej prac,
b) nieusprawiedliwionej nieobecności członka Komisji na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji,
c) naruszenia przez członka Komisji obowiązków,
d) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji,
e) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem Wójta Gminy Pomiechówek.
§ 9
1. Komisja pracuje na podstawie planu pracy, przedstawionego przez Przewodniczącego na pierwszym posiedzeniu Komisji.
2. Plan pracy obejmuje terminarz czynności i poszczególnych etapów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, harmonogram posiedzeń oraz podział pracy pomiędzy członków Komisji.
3. Miejsce i termin posiedzenia Komisji wyznacza Przewodniczący.
4. Komisja podejmuje decyzje w drodze konsensusu, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
5. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego
§ 10
Protokół postępowania o zamówienie publiczne
1. Członkowie Komisji zobowiązani są do podpisania protokółu.
2. Brak podpisu któregokolwiek z członków Komisji powinien zostać wyjaśniony w załączonej do protokołu notatce podpisanej przez sekretarza Komisji.
3. Jeżeli powodem braku podpisu są zastrzeżenia, co do prawidłowości postępowania, do protokołu należy załączyć pisemne zastrzeżenia członka Komisji.
4. Przewodniczący przedkłada protokół z postępowania o zamówienie publiczne Wójta Gminy Pomiechówek do zatwierdzenia.
§ 11
Wybór oferty
1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów opisanych w Specyfikacji.
- wybór najkorzystniejszej oferty dokonanej przez członków Komisji następuje na podstawie indywidualnej oceny ofert,
- każdy z członków Komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny,
- przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami matematycznymi sporządza się zbiorcze zestawienie oceny ofert.
2. W przypadku zaistnienia okoliczności o unieważnienie postępowania Komisja występuje z wnioskiem do Wójta Gminy Pomiechówek zawierającym pisemne uzasadnienie z wskazaniem na podstawy prawne oraz faktyczne okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.
§ 12
Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji Przetargowej uprawnieni są jedynie Przewodniczący Komisji, Sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego.
§ 13
1. Wójt Gminy Pomiechówek stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.
2. Na polecenie Wójta Gminy Pomiechówek, Komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.
§ 14
W za kresie nieu regulowanym niniejszym Regulaminem Komisję obowiązują:
1. Przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177),
2. Decyzje Wójta Gminy Pomiechówek.
§ 15
Regulamin Pracy Komisji Przetargowej obowiązuje z dniem zatwierdzenia.