Główna treść strony
Załącznik nr 1
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 3/2015
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 07.01.2015 r.
ZASADY WYPŁAT I ROZLICZEŃ GOTÓWKOWYCH
§ 1.
W celu prawidłowej realizacji wydatków budżetowych roku 2015, mogą być udzielane zaliczki gotówkowe: stałe dla pracowników, których charakter pracy wymaga dokonywania częstych drobnych zakupów oraz opłat w kwocie do 3 000 zł.
na jednorazowe na pokrycie kosztów wyjazdów służbowych oraz na pokrycie drobnych jednorazowych zakupów, które nie mogą być zrealizowane w formie obrotu bezgotówkowego, w kwocie nieprzekraczającej jednomiesięcznej kwoty wynagrodzenia zaliczkobiorcy - pracownika.
§ 2.
Dokumentem wypłaty zaliczki jest imienne polecenie wyjazdu służbowego lub imienny wniosek o zaliczkę, zaakceptowany pod względem merytorycznym przez bezpośredniego przełożonego i zatwierdzony do wypłaty przez osoby uprawnione.
§ 3.
Wniosek o zaliczkę wypełnia w 1 egzemplarzu pracownik wnioskujący o zaliczkę.
§ 4.
Wniosek o zaliczkę powinien zawierać:
a) kwotę zaliczki,
b) przeznaczenie zaliczki,
c) termin rozliczenia zaliczki,
d) podpisy zaliczkobiorcy,
e) klauzule upoważniającą do potrącenia nierozliczonej w terminie zaliczki, z najbliższej wypłaty należnej pracownikowi.
§ 5.
Termin rozliczenia zaliczki jednorazowej nie może być dłuższy niż siedem dni od zakończenia transakcji, w związku, z którą zaliczka była przyznana oraz nie może przekroczyć terminu wskazanego we wniosku o zaliczkę.
§ 6.
Rozliczenie zaliczki stałej następuje w miarę dokonywanych wydatków i zawsze na ostatni dzień każdego miesiąca kalendarzowego, z zachowaniem zasady rozliczania kosztów
w miesiącu ich powstania. Ostateczne rozliczenie zaliczki stałej powinno nastąpić do
20 grudnia 2015 roku.
§ 7.
Zaliczka nie może być zatwierdzona do wypłaty, jeżeli wnioskujący o zaliczkę nie rozliczył się z poprzedniej zaliczki.
§ 8.
Rozliczenie zaliczki składa zaliczkobiorca w jednym egzemplarzu, podając wszystkie dowody źródłowe (rachunki, faktury, itp.) opłacone z zaliczki, wyliczając kwotę do dopłaty lub zwrotu. Do rozliczenia zaliczki dołącza się opisane i zaakceptowane przez bezpośredniego przełożonego pod względem merytorycznym, źródłowe dowody zakupu oraz w przypadku niewykorzystania całej kwoty zaliczki – potwierdzenie wpłaty zwrotu niewykorzystanej kwoty.
§ 9.
Rozliczenie zaliczki sprawdza i zatwierdza osoba uprawniona.
§ 10.
Wszystkie zaliczki gotówkowe winny być wypłacane i rozliczane według niniejszych zasad zgodnie z podanymi terminami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek pracownika kierownik jednostki organizacyjnej może wyrazić zgodę na odstępstwa od niniejszych zasad.
Wytworzył: | Elżbieta Kiliś, data: 12.01.2015 r., godz. 12.54 |
---|
Wprowadził: | Nieznany, data: 04.03.2015 r., godz. 14.59 |
---|
Ostatnia aktualizacja: | Nieznany, data: 04.03.2015 r., godz. 14.59 |
---|
Rejestr zmian:Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|
04.03.2015 r., godz. 14.59 | Nieznany | Dodanie strony |