Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Zarządzenie nr 1

w sprawie: ustalenia zasad wypłaty i rozliczeń zaliczek gotówkowych.
ZARZĄDZENIE Nr 1/2017
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 02.01.2017r.



w sprawie: ustalenia zasad wypłaty i rozliczeń zaliczek gotówkowych.


Na podstawie art. 30 ust 1, 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 446) zarządzam, co następuje:



§ 1.

Wypłaty i rozliczanie zaliczek gotówkowych stałych i jednorazowych, niezbędnych dla prawidłowej realizacji wydatków budżetowych w roku 2017, dokonywane będą na zasadach określonych w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia.


§ 2.

Wykonanie zarządzenia powierzam:
- dyrektorom i kierownikowi gminnych jednostek budżetowych,
- kierownikowi zakładu budżetowego,
- dyrektorowi i kierownikowi gminnych instytucji kultury,
- skarbnikowi gminy.


§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 02.01.2017 r., obowiązuje w roku budżetowym 2017 i podlega ogłoszeniu.






Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 1/2017
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 02.01.2017 r.



ZASADY WYPŁAT I ROZLICZEŃ GOTÓWKOWYCH


§ 1.

W celu prawidłowej realizacji wydatków budżetowych roku 2017, mogą być udzielane zaliczki gotówkowe: stałe dla pracowników, których charakter pracy wymaga dokonywania częstych drobnych zakupów oraz opłat w kwocie do 3 000 zł na jednorazowe na pokrycie kosztów wyjazdów służbowych oraz na pokrycie drobnych jednorazowych zakupów, które nie mogą być zrealizowane w formie obrotu bezgotówkowego, w kwocie nieprzekraczającej jednomiesięcznej kwoty wynagrodzenia zaliczkobiorcy - pracownika.

§ 2.

Dokumentem wypłaty zaliczki jest imienne polecenie wyjazdu służbowego lub imienny wniosek o zaliczkę, zaakceptowany pod względem merytorycznym przez bezpośredniego przełożonego i zatwierdzony do wypłaty przez osoby uprawnione.

§ 3.

Wniosek o zaliczkę wypełnia w 1 egzemplarzu pracownik wnioskujący o zaliczkę.

§ 4.

Wniosek o zaliczkę powinien zawierać:
a) kwotę zaliczki,
b) przeznaczenie zaliczki,
c) termin rozliczenia zaliczki,
d) podpisy zaliczkobiorcy,
e) klauzule upoważniającą do potrącenia nierozliczonej w terminie zaliczki, z najbliższej wypłaty należnej pracownikowi.

§ 5.
Termin rozliczenia zaliczki jednorazowej nie może być dłuższy niż siedem dni od zakończenia transakcji, w związku, z którą zaliczka była przyznana oraz nie może przekroczyć terminu wskazanego we wniosku o zaliczkę.

§ 6.
Rozliczenie zaliczki stałej następuje w miarę dokonywanych wydatków i zawsze na ostatni dzień każdego miesiąca kalendarzowego, z zachowaniem zasady rozliczania kosztów
w miesiącu ich powstania. Ostateczne rozliczenie zaliczki stałej powinno nastąpić do
22 grudnia 2017 roku.

§ 7.
Zaliczka nie może być zatwierdzona do wypłaty, jeżeli wnioskujący o zaliczkę nie rozliczył się z poprzedniej zaliczki.

§ 8.
Rozliczenie zaliczki składa zaliczkobiorca w jednym egzemplarzu, podając wszystkie dowody źródłowe (rachunki, faktury, itp.) opłacone z zaliczki, wyliczając kwotę do dopłaty lub zwrotu. Do rozliczenia zaliczki dołącza się opisane i zaakceptowane przez bezpośredniego przełożonego pod względem merytorycznym, źródłowe dowody zakupu oraz w przypadku niewykorzystania całej kwoty zaliczki – potwierdzenie wpłaty zwrotu niewykorzystanej kwoty.

§ 9.
Rozliczenie zaliczki sprawdza i zatwierdza osoba uprawniona.


§ 10.
Wszystkie zaliczki gotówkowe winny być wypłacane i rozliczane według niniejszych zasad zgodnie z podanymi terminami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek pracownika kierownik jednostki organizacyjnej może wyrazić zgodę na odstępstwa od niniejszych zasad.


Wytworzył:Elżbieta Kiliś, data: 02.01.2017 r., godz. 15.00
Wprowadził:Artur Ciemieniewski, data: 02.01.2017 r., godz. 23.31
Ostatnia aktualizacja:Artur Ciemieniewski, data: 02.01.2017 r., godz. 23.31
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
02.01.2017 r., godz. 23.31Artur CiemieniewskiDodanie strony

Strona oglądana: 1979 razy.