Główna treść strony
Zarządzenie nr 1
w sprawie: ustalenia zasad wypłaty i rozliczeń zaliczek gotówkowych.
ZARZĄDZENIE Nr 1/2017
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 02.01.2017r.
w sprawie: ustalenia zasad wypłaty i rozliczeń zaliczek gotówkowych.
Na podstawie art. 30 ust 1, 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 446) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Wypłaty i rozliczanie zaliczek gotówkowych stałych i jednorazowych, niezbędnych dla prawidłowej realizacji wydatków budżetowych w roku 2017, dokonywane będą na zasadach określonych w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Wykonanie zarządzenia powierzam:
- dyrektorom i kierownikowi gminnych jednostek budżetowych,
- kierownikowi zakładu budżetowego,
- dyrektorowi i kierownikowi gminnych instytucji kultury,
- skarbnikowi gminy.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 02.01.2017 r., obowiązuje w roku budżetowym 2017 i podlega ogłoszeniu.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 1/2017
Wójta Gminy Pomiechówek
z dnia 02.01.2017 r.
ZASADY WYPŁAT I ROZLICZEŃ GOTÓWKOWYCH
§ 1.
W celu prawidłowej realizacji wydatków budżetowych roku 2017, mogą być udzielane zaliczki gotówkowe: stałe dla pracowników, których charakter pracy wymaga dokonywania częstych drobnych zakupów oraz opłat w kwocie do 3 000 zł na jednorazowe na pokrycie kosztów wyjazdów służbowych oraz na pokrycie drobnych jednorazowych zakupów, które nie mogą być zrealizowane w formie obrotu bezgotówkowego, w kwocie nieprzekraczającej jednomiesięcznej kwoty wynagrodzenia zaliczkobiorcy - pracownika.
§ 2.
Dokumentem wypłaty zaliczki jest imienne polecenie wyjazdu służbowego lub imienny wniosek o zaliczkę, zaakceptowany pod względem merytorycznym przez bezpośredniego przełożonego i zatwierdzony do wypłaty przez osoby uprawnione.
§ 3.
Wniosek o zaliczkę wypełnia w 1 egzemplarzu pracownik wnioskujący o zaliczkę.
§ 4.
Wniosek o zaliczkę powinien zawierać:
a) kwotę zaliczki,
b) przeznaczenie zaliczki,
c) termin rozliczenia zaliczki,
d) podpisy zaliczkobiorcy,
e) klauzule upoważniającą do potrącenia nierozliczonej w terminie zaliczki, z najbliższej wypłaty należnej pracownikowi.
§ 5.
Termin rozliczenia zaliczki jednorazowej nie może być dłuższy niż siedem dni od zakończenia transakcji, w związku, z którą zaliczka była przyznana oraz nie może przekroczyć terminu wskazanego we wniosku o zaliczkę.
§ 6.
Rozliczenie zaliczki stałej następuje w miarę dokonywanych wydatków i zawsze na ostatni dzień każdego miesiąca kalendarzowego, z zachowaniem zasady rozliczania kosztów
w miesiącu ich powstania. Ostateczne rozliczenie zaliczki stałej powinno nastąpić do
22 grudnia 2017 roku.
§ 7.
Zaliczka nie może być zatwierdzona do wypłaty, jeżeli wnioskujący o zaliczkę nie rozliczył się z poprzedniej zaliczki.
§ 8.
Rozliczenie zaliczki składa zaliczkobiorca w jednym egzemplarzu, podając wszystkie dowody źródłowe (rachunki, faktury, itp.) opłacone z zaliczki, wyliczając kwotę do dopłaty lub zwrotu. Do rozliczenia zaliczki dołącza się opisane i zaakceptowane przez bezpośredniego przełożonego pod względem merytorycznym, źródłowe dowody zakupu oraz w przypadku niewykorzystania całej kwoty zaliczki – potwierdzenie wpłaty zwrotu niewykorzystanej kwoty.
§ 9.
Rozliczenie zaliczki sprawdza i zatwierdza osoba uprawniona.
§ 10.
Wszystkie zaliczki gotówkowe winny być wypłacane i rozliczane według niniejszych zasad zgodnie z podanymi terminami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek pracownika kierownik jednostki organizacyjnej może wyrazić zgodę na odstępstwa od niniejszych zasad.
Wytworzył: | Elżbieta Kiliś, data: 02.01.2017 r., godz. 15.00 |
---|
Wprowadził: | Artur Ciemieniewski, data: 02.01.2017 r., godz. 23.31 |
---|
Ostatnia aktualizacja: | Artur Ciemieniewski, data: 02.01.2017 r., godz. 23.31 |
---|
Rejestr zmian:Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|
02.01.2017 r., godz. 23.31 | Artur Ciemieniewski | Dodanie strony |