Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Protokół nr 52/2018 z wyjazdowej Komisji Oświaty, z dnia 31.08.2018 r.

Protokół nr 52/2018 z wyjazdowej Komisji Oświaty, z dnia 31.08.2018 r.
Protokół nr 52/2018
z wyjazdowej Komisji Oświaty, z dnia 31.08.2018 r.

Udział wzięli członkowie Komisji Oświaty ( nieobecna radna Grażyna Drzazgowska) oraz Bożena Śliwińska – Sekretarz Gminy i Marta Zawadzka – inspektor ds. oświaty – zgodnie z listą obecności załączoną do protokołu.

Celem Komisji był objazd placówek oświatowych, w których na spotkaniach z Dyrektorami omówiono kwestie przygotowania placówek do rozpoczęcia nowego roku szkolnego 2018/2019.

Wizytę rozpoczęto od Szkoły Podstawowej w Orzechowie. Na miejscu Komisja spotkała się z Panią Marzeną Bryjak – Dyrektor placówki, która poinformowała o sukcesach szkolnych, których w ubiegłym roku szkolnym było wiele. Udało się zdobyć bardzo dużo wysokich lokat w różnego rodzaju konkursach ogólnopolskich. Były też sukcesy na szczeblu powiatowym, jeżeli chodzi o tenisa stołowego. Z innych sukcesów, o których mówiła Pani Dyrektor, to dostanie się z fundacją orange do super koderów, czego efektem będzie klasa realizująca matematykę przy pomocy robotyki. Szkoła uzyskała dofinansowanie z fundacji rozwoju edukacji na szkolenia nauczycieli z edukacji wczesnoszkolnej.
Szkoła jest przygotowana na rozpoczęcie roku szkolnego, wszystkie sale są gotowe. Liczba dzieci 44 w przedszkolu i 96 w szkole.
Dyrektor zapewniła, że pod względem bezpieczeństwa w szkole spełnione są wszystkie normy. W wakacje zainstalowano monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, obejmujący cały teren wokół szkoły. Jeżeli chodzi o problemy, p.Dyrektor mówiła o jednym uczniu, który stwarza poważne problemy szkolno-wychowawcze.
Pod względem obiektu, bolączką jest to, że brakuje pracowni biologicznej, chemicznej i fizycznej z uwagi na duży koszt, przez co nie można realizować podstaw przedmiotowych. Druga rzecz to brak sprzętu komputerowego, chociaż jest prawdopodobne jego zakupienie w tym roku szkolnym. Kolejnym problemem jest brak już w tym roku dwóch sal lekcyjnych dla klas IV-VI i dla klas I-III. Rozważana jest kwestia postawienia jeszcze jednego modułu dla przedszkola. Jeśli udałoby się to zrealizować, to spowodowałoby rozluźnienie lokalowe w szkole. Na razie ze względu na nieliczne klasy, niektóre zajęcia będą odbywały się w gabinecie pedagoga. Ogólnie stwierdza się, że szkoła przeszła duże przeobrażenie, każdy kto do niej przyjeżdża jest zachwycony tym co się w niej zadziało na lepsze. Wszystko to było możliwe we współpracy z całą kadrą pedagogiczną, a także dbaniem i troszczeniem się Organu Prowadzącego o sprawy oświatowe.

Kolejną placówką, która odwiedziła Komisja Oświaty była Szkoła Ponadgimnazjalna w Pomiechówku. Na miejscu Komisja odbyła spotkanie z Panią Hanną Radywonik Dyrektor Szkoły.
Dyrektor mówiła o osiągnięciach uczniów w konkursach gastronomicznych oraz zawodach sportowych w koszykówce. Jeśli chodzi o nabór do szkoły, zgłosiło się dużo chętnych osób, w granicach 300 osób. Od nowego roku szkolnego będzie 5 klas, czyli trzy klasy techniczne, jedna klasa branżowa I stopnia i liceum dla dorosłych. Poza tym od tego roku zacznie funkcjonować liceum ogólnokształcące, do którego zgłosiło się 11 osób. Ze względu na to, że w przyszłym roku uczniowie klas VIII szkół podstawowych i III gimnazjum będą przechodzić do szkół średnich, będzie tzw. podwójny nabór, liczba uczniów zwiększy się i wtedy będą problemy lokalowe. Już w tym roku przerobiono szatnie na pomieszczenia lekcyjne, które zostaną podzielone na dwie mniejsze sale. Szatnia będzie w innym miejscu, od strony dawnej przychodni zdrowia. W przyszłym roku jak będzie podwójny nabór, to problem lokalowy może być większy. Możliwe, ża nauka będzie prowadzona na zmiany. Jeżeli chodzi o kadrę pedagogiczną, nie ma z tym problemu, nawet udało się pozyskać informatyka po 5 letnich studiach w tym kierunku. W związku z tym, że jest więcej oddziałów, w szkole zwiększyło się też zatrudnienie, więc automatycznie będzie brakowało pieniędzy na wynagrodzenia. W wakacje wykonano remont Sali po szatni, która przeniesiono na dół i tam też ją przygotowano do użytku. Wymieniono 5 hydrantów w szkole, wycyklinowano podłogę w bibliotece, pomalowano gabinet pedagoga i szatnię na dole, gdzie powstało 6 niedużych pomieszczeń. Plany na przyszłość, o których mówiła Pani Dyrektor to najlepiej byłoby, gdyby została przeprowadzona termomodernizacja budynku wraz z zainstalowaniem pomp ciepła, bo piec co cały czas szwankuje, a zakup nowego to ogromne pieniądze. Na razie piec doraźnie zostanie naprawiony, fachowiec z którym nawiązano kontakt wymieni uszkodzoną część. Kolejna rzecz to brak pielęgniarki szkolnej, bo nie można znaleźć takiej osoby z odpowiednimi kwalifikacjami, w ramach kontraktu z NFZ.

Kończąc wizytę w szkole, Komisja obejrzała przygotowaną salę na zajęcia lekcyjne, którą pozyskano po szatni oraz nowo urządzona szatnię w innym miejscu.
Następnie Komisja udała się do Szkoły Podstawowej w Goławicach, gdzie spotkano się z Panem Sławomirem Nadolskim – Dyrektorem placówki, który mówił na temat przygotowania szkoły do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Na wstępie zaznaczył, że udało się bez problemu skompletować kadrę pedagogiczną, jest pełna obsada. Natomiast jest pewien problem, jeżeli chodzi o pracowników administracji i obsługi. Doszła hala sportowa a w szkole są tylko dwie sprzątaczki. W związku z tym brakuje osób do sprzątania. Dyrektor zapowiedział, że będzie występował do Wójta o zwiększenie etatów sprzątaczek. Poza tym jest problem z odwodnieniem. PO tym jak wybudowano halę teren został podniesiony, a przy wejściu na boisko od strony szkoły jest obniżony i tam gromadzi się woda. Kwestia ta była już sygnalizowana w Urzędzie Gminy, ale na razie nie jest to zrobione. Rozwiązaniem tego byłoby wykonanie studzienek odwadniających, do których odprowadzany byłby nadmiar wody. Doszły dwie klasy, czyli VII i VIII i w związku z tym jest problem lokalowy. To też było już zgłaszane w Gminie. Pomysłem na rozwiązanie tej sytuacji jest postawienie modułu dla oddziału przedszkolnego i wtedy dojdzie jedno wolne pomieszczenie w szkole, które rozwiąże problem lokalowy. W tym roku z konieczności niektóre zajęcia będą się odbywały w świetlicy. Ogólna liczba dzieci w szkole 115, w tym 16 w klasie pierwszej. Zamierzenia na nowy rok szkolny w kwestii edukacji, to przygotowanie uczniów klasy VIII do egzaminu końcowego. Wchodzą nowe przepisy, jeżeli chodzi o ocenianie nauczycieli, są to nowe obowiązki dla dyrektora. W związku z tym przygotowywany jest regulamin oceniania, który będzie konsultowany ze związkami. Na wiosnę trzeba pomyśleć o pewnych remontach w placówce. W pomieszczeniach po dawnej kuchni i stołówce, która do niedawna służyła jako sala gimnastyczna, planuje się uruchomienie tak jak kiedyś kuchni i stołówki w celu przygotowywania obiadów dla uczniów na miejscu. Osiągnięcia szkolne: udział uczniów w różnego rodzaju konkursach i zawodach. Jeżeli chodzi o sprawy bezpieczeństwa, pomimo zdarzających się drobnych incydentów, nie ma większych sytuacji konfliktowych. W szkole nie było żadnych wypadków, w których nastąpiłoby poważniejsze uszkodzenie ciała.

W przedszkolu na Komisję czekała Pani Joanna Jechalik – dyrektor placówki. Podczas spotkania zapoznała członków komisji ze stanem liczebnym dzieci ( 302 , w tym około 30 spoza terenu Gminy) w 13 oddziałach, 4 grupy dzieci 6-letnich, 3 grupy – 3-letnich, 3 grupy – 4-letnich, 3 grupy – 5 latków. Jeżeli chodzi o kadrę pedagogiczną, będą trzy nowe nauczycielki. Problemem jest to, że w salach jest bardzo gorąco, szczególnie latem. Okna się nie otwierają, a nawiew nie do końca spełnia swoje zadanie. Jeżeli chodzi o kadrę pedagogiczną, problem jest w tym, że obsada składa się z młodych osób, w związku z tym dużo pań przebywa na urlopach macierzyńskich. Zrobił się problem ze znalezieniem kogoś do pracy z dziećmi i nie tylko, bo także wśród pracowników obsługi. Pani z kuchni złamała rękę i trzeba było kogoś zatrudnić w to miejsce. Wakat ten zastąpi pani, która niedawno odeszła na emeryturę. Sale przedszkolne zostały przygotowane, jest w nich czysto, estetycznie i kolorowo.
W Gimnazjum Komisja nie zastała Dyrektora, który z ważnych przyczyn osobistych nie mógł być obecny. W zastępstwie informacji nt. placówki udzieliła Sekretarz Szkoły Pani Izabela Kucińska. Poinformowała, że w szkole zostały trzy klasy trzecie. Uczniów jest 888, nauczycieli 8 osób. Dziewięciu otrzymało przeniesienia służbowe do innych szkół na terenie naszej gminy. W szkole przeprowadzono inwentaryzację w salach, wszystko zostało przygotowane do przekazania Szkole Podstawowej w Pomiechówku.

W szkole Podstawowej w Pomiechówku Komisja spotkała się z Panem Adamem Szatkowskim – Dyrektorem placówki i jego zastępcą Panią Jolantą Kujawską. Dyrektor mówił o promocji uczniów do klas następnych, o sukcesach, o udziale w konkursach i zawodach sportowych. Jeżeli chodzi o kwestie lokalowe, Dyrektor oświadczył, że pod tym względem nie jest najgorzej, chociaż mogłoby być lepiej, bo jest trochę ciasno. Stan uczniów 623. Bardzo dobrze funkcjonują klasy integracyjne. W placówce wyremontowano salę komputerową, pod koniec lipca zostały przywiezione meble. Problemem do dnia dzisiejszego, jeżeli chodzi o kadrę pedagogiczną był brak nauczyciela do fizyki, ale sprawa ta została pomyślnie rozwiązana, bo zgłosiła się Pani z Nowego Dworu Mazowieckiego, która na kilka godzin w tygodniu będzie przyjeżdżać do Szkoły na nauczanie fizyki. Jeden nauczyciel do klasy integracyjnej odszedł, a na jego miejsce zatrudniono nowego. Obsada kadrowa jest już pełna. Problemem jeżeli chodzi o budynek jest woda, która w jakiś sposób wchodzi do szkoły, w czasie dużych ulew. Wtedy w szatniach na dole jest woda. Kwestia ta wymaga rozwiązania. Było to już zgłaszane w Urzędzie Gminy. Jest to pilny temat.

Podsumowując przebieg wizyty – Komisja pozytywnie oceniła stan przygotowania placówek oświatowych do rozpoczęcia nowego roku szkolnego, nie wnosząc uwag.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:
Przewodnicząca Komisji Oświaty:
Małgorzata Lewczuk


Wytworzył:Teresa Leszczyńska, data: 21.09.2018 r., godz. 11.00
Wprowadził:Artur Ciemieniewski, data: 23.09.2018 r., godz. 15.19
Ostatnia aktualizacja:Artur Ciemieniewski, data: 23.09.2018 r., godz. 15.19
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
23.09.2018 r., godz. 15.19Artur CiemieniewskiDodanie strony

Strona oglądana: 1292 razy.