Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Protokół nr 52/2018 Komisji Rewizyjnej ze wspólnego posiedzenia wszystkich Komisji Rady Gminy w dniu 25 czerwca 2018 r. w sali konferencyjnej CIS.

Protokół nr 52/2018 Komisji Rewizyjnej ze wspólnego posiedzenia wszystkich Komisji Rady Gminy w dniu 25 czerwca 2018 r. w sali konferencyjnej CIS.
Protokół nr 52/2018 Komisji Rewizyjnej
ze wspólnego posiedzenia wszystkich Komisji Rady Gminy w dniu 25 czerwca 2018 r. w sali konferencyjnej CIS.

W obradach, którym przewodniczył Jan Drzazgowski Przewodniczący Rady Gminy, udział wzięli:
- członkowie Komisji Gospodarczej ( nieobecni radni: Andrzej Górecki, Andrzej Malasiewicz),
- członkowie Komisji Ochrony Środowiska, w pełnym składzie
- członkowie Komisji Oświaty, w pełnym składzie,
- członkowie Komisji Rewizyjnej, w pełnym składzie
Oraz
Dariusz Bielecki Wójt Gminy
Mariusz Łempicki z-ca Wójta
Kamila Gronczewska Skarbnik Gminy
Bożena Śliwińska Sekretarz Gminy
Piotr Kownacki Prezes Spółki PPWK „Wkra”
Wanda Mucha Kierownik OPS
Wanda Karabin Kier. Wydz.GGiN
Marta Zawadzka inspektor ds.oświaty
Zgodnie z listą obecności załączoną do protokołu.

Tematy posiedzenia :
1. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Pomiechówku w 2017 roku.
2. Przedstawienie oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2017.
3. Omówienie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pomiechówek.
4. Omówienie projektu uchwały w sprawie zmian Uchwały Budżetowej na 2018 rok.
5. Przedstawienie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Pomiechówek.
6. Omówienie projektów uchwał w sprawie:
1) Nieodpłatnego nabycia nieruchomości gruntowej w Stanisławowie ( dz.nr 423)
2) Nieodpłatnego nabycia nieruchomości gruntowej w Stanisławowie (droga)
3) Odpłatnego nabycia nieruchomości gruntowej w Stanisławowie
4) Nieodpłatnego przejęcia nieruchomości pod drogę gminną w Pomiechówku
5) Rozwiązania umowy użytkowania wieczystego nieruchomości położonej przy ul.Warszawskiej 7 w Pomiechówku
6) Sprzedaży gminnych nieruchomości gruntowych położonych w obrębie Pomocnia, gminie Pomiechówek
7) Wyrażenia zgody na obciążenie służebnością przesyłu nieruchomości gminnej położonej w Błędowie
7. Omówienie projektu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Pomiechówek dla części wsi Pomiechówek, Czarnowo, Kikoły i Nowe Orzechowo.
8. Omówienie projektu uchwały w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Pomiechówek w celu przekazania go do zaopiniowania Organowi Regulacyjnemu.
9. Omówienie projektu uchwały w sprawie poparcia działań dotyczących rozwoju Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa – Modlin.
10. Omówienie projektów uchwał w sprawie:
1) Zmiany w Uchwale Nr XV/146/2016 Rady Gminy Pomiechówek, z dnia 31 marca 2016 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, za wysługę lat, nagród oraz niektórych innych składników wynagrodzenia dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach i w szkołach prowadzonych przez Gminę Pomiechówek
2) Zmiany w Uchwale Nr XXXVIII/315/2014 Rady Gminy Pomiechówek, z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie ustalenia maksymalnego wynagrodzenia dziennego opiekuna, zasad jego ustalania oraz wysokości opłat za pobyt i wyżywienie dziecka u dziennego opiekuna.
3) Wysokości pensum dla dyrektorów szkół i przedszkola.
11. Sprawy różne.
12. Zamknięcie posiedzenia.

Ad.1
Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Pomiechówku za 2017 rok omówiła Wanda Mucha Kierownik OPS.
Poinformowała, że finansowanie zadań w 2017 roku kształtowało się następująco:
- z budżetu państwa – w kwocie 9 888 879 zł, co stanowi 87% ogółu wydatków,
- z budżetu gminy – w kwocie 1 523 839 zł, co stanowi 13% ogółu wydatków
Łączna kwota wydatków w 2017 roku 11 412 718 zł.
Ponadto przedstawiła zadania realizowane na podstawie ustawy o pomocy społecznej, liczbę osób i rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, z podziałem na świadczenia pieniężne i świadczenia niepieniężne, którymi są: praca socjalna, usługi opiekuńcze, domy pomocy społecznej, dożywianie. Wymieniła także powody korzystania z pomocy społecznej. Omówiła zadania asystenta rodziny, formę rodzinnej pieczy zastępczej oraz zadania realizowane w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
Wymieniła i pokrótce omówiła inne zadania prowadzone przez Ośrodek Pomocy Społecznej, są to:
- zadania realizowane w zakresie dodatków mieszkaniowych
- zadania realizowane w zakresie stypendiów szkolnych
- zadania realizowane w zakresie ustawy o świadczeniach rodzinnych w 2017 r.
- realizacja świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego,
- realizacja zadań z ustawy „Pomoc państwa w wychowaniu dzieci”
W 2017 roku świadczeniami pomocy społecznej objęto 273 rodziny i wydano w tym zakresie 603 decyzje, w zakresie świadczeń rodzinnych i opiekuńczych dla 489 rodzin wydano 754 decyzje administracyjne. W zakresie funduszu alimentacyjnego korzystało 50 rodzin wydano 95 decyzji. Pomocą materialną o charakterze socjalnym objęto 117 uczniów i wydano 227 decyzje. W zakresie świadczeń zdrowotnych wydano 11 decyzji. W programie 500 Plus 661 rodzin, wydano 814 decyzji.
W zakresie zadań realizowanych w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2017 roku ośrodek wydatkował kwotę w wysokości 128 913 zł, natomiast w ramach gminnego programu przeciwdziałania narkomanii wydatkowano kwotę 5 996 zł.
Ad.2
Wanda Mucha Kierownik OPS omówiła ocenę zasobów pomocy społecznej za rok 2017 i prognozę na rok 2018 i 2019.
Ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2017 została sporządzona zgodnie z ustawą o pomocy społecznej art.16a i art.19 jako zadanie obligatoryjne gminy i powiatu, zawiera analizę lokalnej sytuacji demograficznej i społecznej, przedstawia dane ilościowe i jakościowe osób i rodzin korzystających z pomocy, w tym instytucjonalnej. Ośrodek Pomocy Społecznej w Pomiechówku realizując ustawę o pomocy społecznej wspiera osoby w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwia im życie w warunkach odpowiadających godności człowieka. Przydzielany rodzaj, forma i rozmiar świadczenia są odpowiednie do okoliczności uzasadniających udzielenie pomocy, a potrzeby osób rodzin korzystających z pomocy są uwzględnione na miarę i celów i możliwości Ośrodka.
Ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2017 dla Gminy Pomiechówek została opracowana na podstawie danych Ośrodka Pomocy, w tym poszczególnych działów, Urzędu Gminy Pomiechówek, Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Dworze Mazowieckim oraz placówek oświatowych. Ocena zasobów pomocy społecznej ma służyć w szczególności potwierdzeniu zapotrzebowania na usługi i świadczenia w odniesieniu do większości zadań pomocy społecznej, a także przeciwdziałaniu wykluczeniu oraz wyrównaniu poziomu życia mieszkańców. W ocenie zasobów pomocy społecznej zostały ujęte informacje dotyczące:
- danych o sytuacji demograficznej i społecznej w gminie,
- danych o osobach i rodzinach korzystających z pomocy społecznej,
- danych o zasobach pomocy społecznej w gminie,
- wskaźnik i oceny.

Radna Teresa Cieślińska zainteresowana była powodem wzrostu przypadków przemocy w rodzinie. Pytała, jaka może być tego przyczyna.
Kierownik OPS Wanda Mucha przypuszczała, że jest to spowodowane tym, że Policja zwraca większą uwagę na to, żeby czegoś nie zbagatelizować, aby nie doszło do takiej sytuacji jak w Zakroczymiu, gdzie popełniono morderstwo pomimo założonej „niebieskiej karty”. Dlatego wszystkie interwencje są dokumentowane. Poza tym „niebieska karta” jest takim narzędziem, które stanowi dodatkowy dowód np. w sprawach sądowych.

Ad.3 i 4
Zmiany w Uchwale Budżetowej na 2018 rok i zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pomiechówek omówiła Skarbnik Gminy Kamila Gronczewska.
Zmiany dochodów bieżących:
- na podstawie wykonania dochodów budżetu oraz przypisu należności dokonano zwiększenia dochodów budżetowych w poszczególnych podziałkach klasyfikacji budżetowej,
- wprowadzono plan dotacji celowej z przeznaczeniem na dofinansowanie remontu strażnicy
OSP w Pomiechówku – 23.742,00 zł,
- dokonano zmian w klasyfikacji dotacji z przeznaczeniem na wychowanie przedszkolne oraz uwzględniono wysokość dotacji – rozdział 80103 i 80104 ,
- wprowadzono plan dotacji z przeznaczeniem na realizację projektów z udziałem środków z UE,
w tym: dotyczących zakupu sprzętu nagłaśniającego na potrzeby sołectwa Goławice Pierwsze – 10.000,00 zł oraz zakupu zabawek na plac zabaw przy Szkole Podstawowej w Starym Orzechowie – 10.000,00 zł,
- dokonano zmniejszenia planowanych rozliczeń z tytułu VAT, w związku ze zmianą zakresu realizacji inwestycji podlegającej rozliczeniu z tytułu podatku od towarów i usług – 745.396,14 zł.
Zmiany dochodów majątkowych:

- zwiększenie planu dotacji z tytułu uzyskanego dofinansowania modernizacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych – 100.000,00 zł,
- zmniejszenie dofinansowania zadania realizowanego z udziałem środków z UE, w związku ze zmianą harmonogramu realizacji i przeniesieniem części realizacji inwestycji na rok 2019 (Wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pomiechówek) oraz uwzględnienie środków na realizację zadania dotyczącego zagospodarowania teren gminnego w m. Kosewko – razem kwota zmian w rozdziale 90095,6207 – zmniejszenie – 2.803.689,74 zł.


Wydatki:
Zwiększenie wydatków bieżących na zadania statutowe realizowane przez Gminę Pomiechówek odpowiednio – w rozdziałach:
- 70005- gospodarka komunalna – zabezpieczono środki na realizację zadania dotyczącego bieżącego utrzymania nieruchomości komunalnych – 68.680,00 (70005-4270,4300),
- 75212 pozostałe wydatki obronne – 5.000,00 – zabezpieczono środki na wypłatę, rekompensaty utraconego wynagrodzenia dla żołnierzy rezerwy (na podstawie wniosku o zwrot wypłaconej rekompensaty, w następnej kolejności zabezpieczone zostaną środki po stronie dochodowej),
- 75404- Komendy Wojewódzkie Policji – zabezpieczono środki na Fundusz Wsparcia Policji – z przeznaczeniem na wypłatę godzin ponadnormatywnych dla funkcjonariuszu Posterunku Policji w Pomiechówku – 7.000,00 zł,
- 75412 – Ochotnicze Straże Pożarne – zabezpieczono wydatki na remont łazienek i szatni OSP w Pomiechówku – 23.742,00 zł (75412,4270),
- dział 801 – Oświata i wychowanie – zabezpieczono środki na realizację zadań z zakresu oświaty oraz dokonano zmiany klasyfikacji budżetowej wydatków na zadania wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metody pracy dla dzieci i młodzieży w gimnazjach (80150,80152),
- wprowadzono środki na realizację zadania zleconego organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego dot. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych – 10.000,00 zł, (85311,2360),
- rozdział 85502 – zabezpieczano środki na zwrot nienależnie pobranych świadczeń – 25.000,00 zł (85502,2950),
- rozdział 90001 – zabezpieczono środki na realizację zadań statutowych Gminy, sklasyfikowanych
w rozdziale – gospodarka ściekowa i ochrona wód – 28.000,00 (90001,4300),
- rozdział 90095 – zabezpieczono środki na realizację zadań objętych dofinansowaniem tj. zakup sprzętu nagłaśniającego na potrzeby sołectwa Goławice Pierwsze – 20.000,00 zł oraz zakupu zabawek na plac zabaw przy Szkole Podstawowej w Starym Orzechowie – 21.400,00 zł, poza tym zabezpieczono środki na wydatki realizowane w ramach działu dot. gospodarki komunalnej,
- rozdział 92109 – Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby – zwiększono kwotę datacji podmiotowej dla Gminnego Ośrodka Kultury w Pomiechówku – 2.800,00 zł.
Poza tym dokonano zmian między klasyfikacją budżetową oraz
Wydatki majątkowe:
- rozdział 60095- zmniejszenie środków na realizację zadania Budowa kładki w m. Kosewko – wartość zadania po zmianie: 2.000,00 zł (60095-6050),
- zabezpieczenie środków na Fundusz Wsparcia Policji z przeznaczeniem na wykonanie dokumentacji projektowej dot. budowy posterunku policji w Pomiechówku – 135.000,00 zł (75404,6170),
- zmniejszenie nakładów na zakup komputerów w Szkole Podstawowej w Pomiechówku, - kwota zmniejszenia 70.000,00 zł (80101,6060),
- zmniejszenie środków dot. realizacji zadań wodno-kanalizacyjnych, 200.000,00 zł zadanie inwestycyjne dot. budowy wodociągu w m. Pomiechówek,(90001,6050),
- zmiana klasyfikacji zadania dot. modernizacji systemu wentylacyjnego w budynku przy ul Nasielskiej 3 – zmniejszenie 50.000,00 zł, (90095,6050),
- zmniejszenie w rozdziale 90095,6057,6059, dotyczą dostosowania planu wydatków do bieżących harmonogramów realizacji zadań inwestycyjnych oraz kwot uzyskanych po zakończonych procedurach przetargowych, zmiany uwzględniono w zadaniu: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej, w tym: Urząd Gminy Pomiechówek, Szkoła Podstawowa w Pomiechówku, Szkoła Podstawowa w Starym Orzechowie, Klub Wiejski w Szczypiornie oraz w zadaniu: Uporządkowanie i przygotowanie terenów inwestycyjnych w celu nadania im nowych funkcji gospodarczych –

- wprowadzono zadanie inwestycyjne dot. Zagospodarowania terenu gminnego w m. Kosewko gm. Pomiechówek – 100.000,00 zł , w tym kwota dofinansowania: 63.630,00 zł

ogółem zmiana w klasyfikacji budżetowej 90095,6057,6059 : - 4.490.908,44 zł,

- zwiększono środki na realizację zadania dot. Przebudowy Gminnego Ośrodka Kultury w Pomiechówku – 1.621.999,88 zł, (92109,6059),

- zmniejszono środki na realizację zadania inwestycyjnego dot. budowa boiska sportowego w m. Stanisławowo – 100.000,00 zł.

Ponadto w uchwale budżetowej dokonano zmian w wydatkach realizowanych w ramach Funduszu Sołeckiego, na podstawie wniosków sołectw. Oprócz wprowadzonych zmian, do sesji zostaną wprowadzone jeszcze wnioski sołectwa Nowy Modlin i Brody, Brody Parcele.

Następnie p.Skarbnik Kamila Gronczewska omówiła zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pomiechówek.
Poinformowała, że dokonano zmian w przedsięwzięciach.
• dokonano zmiany w wykazie przedsięwzięć na zadanie dot. Uporządkowania i przygotowanie terenów inwestycyjnych w celu nadania im nowych funkcji gospodarczych – zmniejszenie limitu w roku 2018 o kwotę 1.965.301,66 zł , zwiększono limit wydatków na rok 2019 – 4.258.602,26 zł. Łączne nakłady finansowe – 47.731.527,60 zł , Limit wydatków na 2018 - 37 031 249,60 zł Limit wydatków na 2019 r. - 10 700 278,00 zł,
• dokonano zmiany w wykazie przedsięwzięć na zadanie dot. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej, w tym: Urząd Gminy Pomiechówek, Szkoła Podstawowa w Pomiechówku, Szkoła Podstawowa w Starym Orzechowie, Klub Wiejski w Szczypiornie – zmniejszenie limitu w roku 2018 o kwotę -1 025 606,17 zł. Łączne nakłady finansowe – 6 467 001,83 zł , Limit wydatków na 2018 - 624 963,83 zł,
• dokonano zmiany w wykazie przedsięwzięć na zadanie dot. Przebudowa Gminnego Ośrodka Kultury w Pomiechówku – zwiększenie limitu w roku 2018 o kwotę - 1 621 999,88 zł. Łączne nakłady finansowe – 9 014 001,88 zł , Limit wydatków na 2018 - 6 939 001,88 zł.

Ponadto dokonano analizy wysokości dochodów i wydatków w poszczególnych latach, które są objęte WPF tak, aby w pierwszej kolejności zabezpieczyć spłaty rat kapitałowych kredytów i pożyczek oraz emisję papierów wartościowych. W następnej kolejności zabezpieczone zostały zadania, które będą realizowane i przeznaczone środki na inwestycje. Planuje się także wprowadzenie zmian do harmonogramu wykupu papierów wartościowych i obligacji w roku 2019 tak, aby zabezpieczy wykonanie zadania dot. uporządkowania i przygotowania terenów inwestycyjnych w Strefie.

Dyskusja:
Radna Teresa Cieslińska dopytywała o kwotę 135.000 zł na projekt budynku komisariatu Policji w Pomiechówku. Jej zdaniem jest to bardzo dużo, taka kwota wystarczyłaby na wyremontowanie jakiegoś odcinka drogi. Czy budowę tego Komisariatu też będzie finansować Gmina – zapytała radna.
Wójt Dariusz Bielecki wyjaśnienie tej kwestii rozpoczął od zaznaczenia, że jednym z głównych problemów dostrzeganych w Gminie jest brak Komisariatu Policji w Pomiechówku. Obecny Posterunek działa w trybie 8-godzinnym a potem funkcjonuje w formie patroli. Jeżeli chodzi o budowę Komisariatu ustalenia są takie, że Gmina sfinansuje projekt, a zadanie inwestycyjne jest w budżecie stołecznej Policji. Inwestycja powstałaby na działce gminnej położonej przy Szkole Ponadgimnazjalnej o powierzchni ok. 2 000 m2 . Obecna lokalizacja, gdzie jest Posterunek to też działka gminna. Budynek byłby do likwidacji, a działka pozostałaby w zasobach gminy.
Radna Teresa Cieślińska zapytała, czy w sprawie tej jest jakieś porozumienie z Policją.
Wójt Dariusz Bielecki wyjaśnił, że jeżeli gmina przeznaczy pieniądze na projekt to porozumienie zostanie zawarte i środki te zostaną przekazane do budżetu Policji. Termin realizacji zadania planowany jest na rok 2019. W tym roku zostanie wykonany projekt.
Radna Teresa Cieślińska zapytała o punkt dot. zmniejszenia środków dot. zadania wodno-kanalizacyjnego w kwocie 200.000 zł. Pytała o jaką inwestycję chodzi.
Wójt przystąpił do kompleksowego omówienia tematu planowanych zmian budżetowych. Na początek poinformował, że również na Kosewko było w budżecie 500.000 zł na kładkę oraz zadanie – budowa terenu rekreacyjnego, czyli dwa zadania, budowa kładki i plac zabaw, na który jest dotacja. Jeżeli chodzi o plac zabaw, zadanie zostanie rozpoczęte w tym roku i będzie realizowane do połowy 2019 roku. W tym roku na kwotę ok. 100.000 zł. Będą to przede wszystkim roboty ziemne. Jeżeli chodzi o kładkę, zostanie przeznaczona tylko część środków na poprawienie pokładu drewnianego, a na zadanie uzyskano wstępną akceptację złożonego przez gminę wniosku o dotację ze środków unijnych. Jest to bardzo dobra informacja, przewiduje się, że jeszcze w tym kwartale zostanie podpisana umowa na wsparcie unijne w wysokości 85%, czyli przy zadaniu szacowanym na 1.800.000 zł jest to ogromne wsparcie. Po podpisaniu umowy zadanie to byłoby realizowane w 2019 roku. W tym roku zostanie wykonana bieżąca konserwacja kładki. Kolejna kwestia – kontynuował wójt – to uzyskanie dofinansowania po 10.000 zł na urządzenie placu zabaw w Orzechowie i nagłośnienie dla sołectwa Goławice. Z FOGR –u uzyskano 100.000 zł do Woli Błędowskiej, umowa jest już podpisana.
Wójt wymienił także planowane zadanie wodociągowo-kanalizacyjne do Nadleśnictwa, na które przewidziano w budżecie 200.000 zł.
Przy tym temacie rozpoczęto dyskusję:
Radna Teresa Cieślińska powiedziała, że mieszkańcy tego osiedla mają duży problem, ponieważ w ogóle nie mają wody, bo ktoś im ją zakręcił.
Piotr Kownacki Prezes Spółki „Wkra” sprostował te informacje twierdząc, że nie są one prawdziwe. Wody nie ma dlatego, bo nie ma zasilania w ostatnim czasie ze względu na awarię linii energetycznej. Dopóki Zakład Energetyczny nie usunie awarii to taka sytuacja będzie. To nie wynika z tego, że ktoś coś tam zakręcił, tylko nie ma wody z powodu braku energii elektrycznej.
Wójt Dariusz Bielecki dodał, że osiedle zasilane jest swoim ujęciem wody, jest tam studnia, wspólnota mieszkaniowa uzgodniła z Nadleśnictwem kwestie eksploatacyjne. W zakresie planowanego zadania Gmina wykonała dokumentację projektową na budowę odcinka wodociągu od Pomiechówka ul.Nasielska, od sieci wodociągowej gminnej. Koszt zadania przewidywany jest na przynajmniej dwukrotnie wyższy niż planowano, więc podjęto decyzję, że zadanie zostanie przeniesione ze względu na ubieganie się o dotację unijną. Wtedy przy wsparciu środków zewnętrznych planuje się wykonanie tego zadania w terminie późniejszym. Wójt podkreślił, że los tego osiedla jest bardzo ważną kwestię, budowa tam wodociągu jest priorytetem inwestycyjnym Gminy.
Radna Małgorzata Lewczuk zapytała o zmniejszenie środków na zakup komputerów do szkoły.
Skarbnik Gminy Kamila Gronczewska wyjaśniła, że planuje się zakup komputerów do wszystkich szkół. Szacuje się, że zabezpieczona kwota wystarczy na komputery do wszystkich placówek.
Ad.5
Sekretarz Gminy Bożena Śliwińska przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Pomiechówek Pana D.Bieleckiego.
Poinformowała, że przedłożony projekt uchwały jest konsekwencją Rozporządzenia Rady Ministrów z mocą obowiązującą od 1 lipca 2018 r., wydane w dniu 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Wobec powyższego Rady Gmin zostały postawione w sytuacji, że muszą wykonać Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów, które w znacznym stopniu uszczupla dotychczasowe wynagrodzenie Wójta. Widełki przewidują wynagrodzenie dla Wójtów Gmin w Gminach do 15 tys. mieszkańców od 3400 zł do 4700 zł.
Radni z dezaprobatą przyjęli konieczność procedowania nad projektem uchwały o wynagrodzeniu Wójta uznając, iż wynagrodzenie Wójta nie powinno być zmniejszane, ponieważ praca Wójta na rzecz Gminy jest widoczna i oceniana bardzo pozytywnie.

Ad.6
Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami – Wanda Karabin omówiła następujące projekty uchwał:
1) W sprawie nieodpłatnego nabycia nieruchomości w Stanisławowie pod plac publiczny – obiekty sportowe. Jest to nieruchomość w centrum wsi o powierzchni prawie pół hektara, w planie przeznaczona na cele sportowo-rekreacyjne.

2) W sprawie nieodpłatnego nabycia nieruchomości gruntowej w Stanisławowie. Dot. terenu, który jest zajęty pod obecną drogę asfaltową, ponieważ w części droga jest na terenie Wspólnoty Gruntowej. Chodzi o nieodpłatne przekazanie tej części na rzecz Gminy o powierzchni 1,60 ha.

3) Dotyczy tego samego terenu co powyżej, tylko jest to część na poszerzenie drogi, w której jest ścieżka rowerowa. Jest to odpłatne nabycie nieruchomości o powierzchni ponad 2 ha. Wstępnie ustalono, że będzie to 2,50 zł za 1m2 czyli około 60.000 zł za wykupienie tej nieruchomości.

4) Dotyczy nieodpłatnego przejęcia terenu pod drogę w Pomiechówku od osoby prywatnej - część ulicy Wolności.

5) Dot. nieruchomości gminnej przy ulicy Warszawskiej 7 w Pomiechówku, która jest w użytkowaniu wieczystym Gminnej Spółdzielni. Opracowano nową koncepcję zagospodarowania tego terenu. W porozumienie z GS został sporządzony projekt uchwały o rozwiązaniu użytkowania wieczystego za odpłatnością. Jest to kwota około 400.000 zł, w tym ponad 300.000 zł za budynki, które stanowią własność GS i około 70.000 zł za prawo użytkowania wieczystego, które GS przysługuje. Wójt uzupełnił, że planowane przeznaczenie tego terenu jest pod funkcję parkingową.

6) Dot. sprzedaży nieruchomości gminnych w Pomocni o powierzchni ponad 6 ha. Są to 3 działki po 1 ha na które zostały wydane warunki zabudowy pod budownictwo mieszkaniowe, a działka ponad 3 ha uzyskała warunki zabudowy pod budowę obiektu usługowo-hotelowego. Sprzedaż nastąpi w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.

7) Dot. ustanowienia służebności przesyłu w Błędowie. PGE Dystrybucja wystąpiła o ustanowienie służebności przesyłu w drodze gminnej w Błędowie na przyłącze kablowe.

Radni nie zgłosili uwag do przedstawionych powyżej projektów uchwał.

Ad.7
Wanda Karabin omówiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Pomiechówek – Czarnowo – Kikoły – Nowe Orzechowo. Jest to plan przestrzenny związany z modernizacją linii wysokiego napięcia 110. Obejmuje pas szerokości 40m od stacji trafo za torami, przed Szkołą Ponadgimnazjalną do Kikół. W północnej części wsi Kikoły, przy drodze krajowej proponuje się zabudowę usługową, następnie jest ropociąg „Przyjaźń, dalej jest teren rolny i obwodnica, która jest w studium i we wszystkich planach.
W. Karabin wyjaśniła ponadto, że przed głosowaniem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu w pierwszej kolejności należy przegłosować wnioski o odrzucenie uwag, które zostały złożone w czasie wyłożenia planu do publicznego wglądu. Wpłynęły dwie takie uwagi i obie dotyczą zmiany przebiegu obwodnicy. Z uwagi na to, że jest to niemożliwe, uwagi te zostały przez Wójta Gminy nieuwzględnione, ale jest jeszcze obowiązek rozpoznania tych uwag przez Radę Gminy.
Ad. 8
Piotr Kownacki Prezes Spółki PPWK „Wkra” omówił projekt regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Pomiechówek. Poinformował, że jest to w konsekwencji wprowadzenia nowej ustawy Prawo Wodne i utworzenia Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. W związku z tym należy dostosować regulaminy w terminie 6 miesięcy od daty wejścia ustawy w życie. Regulamin ogólnie zachował swoja formę, a tylko został dostosowany do obecnych zapisów ustawowych. Wskazano, że organem zatwierdzającym taryfy jest organ regulacyjny czyli Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Z zapisów, które mają wpływ na przyłączenie się do sieci wprowadzono nowe uregulowanie o tym, że osoby prywatne mają możliwość budowy sieci, czego wcześniej nie można było wprowadzić. Doprecyzowano też kwestie, że każdy kto podejmie się budowy sieci robi to na własny koszt i jest właścicielem tego przyłącza. Są to główne zmiany dostosowujące zapisy do nowej ustawy.

Ad. 9
Przewodniczący Rady Jan Drzazgowski przedstawił projekt uchwały w sprawie poparcia działań dotyczących rozwoju Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa – Modlin.
Odczytał uzasadnienie:
Uzasadnienie:
Wspólnym staraniem instytucji rządowych i lokalnych samorządów w lipcu 2012 roku udało się uruchomić port lotniczy, którego założeniem była obsługa części ruchu lotniczego dotychczas kierowanego na Lotnisko Chopina w Warszawie. Inwestycja ta okazała się sukcesem nie tylko w skali regionu czy kraju, ale także w wymiarze międzynarodowym.
Port Lotniczy w Nowym Dworze Mazowieckim posiada pełną infrastrukturę i ogromny potencjał, w ostatnich latach był najszybciej rozwijającym się lotniskiem w Europie i rozwija się szybciej niż zakładano pierwotnie, dlatego należy jak najszybciej rozważyć jego dalszą rozbudowę. Port Lotniczy w Modlinie tylko w ubiegłym roku obsłużył blisko 3 mln osób w ruchu zarówno krajowym jak i międzynarodowym, co klasyfikuje go na piątym miejscu w Polsce.
Bliska odległość od Warszawy, a także uruchomienie połączeń drogowych i kolejowych pozwala mieszkańcom całej Polski na loty do miejsc zlokalizowanych w całej Europie.
Port Lotniczy Warszawa-Modlin ma strategiczne znaczenie z punktu widzenia mieszkańców i jest silnym impulsem rozwojowym tego regionu. Lotnisko oraz działające wokół podmioty gospodarcze ( hotele, sklepy, restauracje, przewoźnicy, parkingi itp.) z jednej strony generują miejsca pracy, z drugiej ożywiają lokalny rynek.
W powstanie tego przedsięwzięcia zaangażowano, łącznie z rozwojem połączeń kolejowych i drogowych, około 1 miliarda złotych. Niemal połowę z tych pieniędzy stanowią środki pochodzące z funduszy Unii Europejskiej. Wszelkie dokumenty strategiczne, zatwierdzone przez wszystkich wspólników Spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa – Modlin Sp. z o.o., przewidują dalszy rozwój portu – jego rozbudowę, poprawę jakości usług, zwiększenie ilości obsługiwanych pasażerów.

Rada Gminy Pomiechówek z wielkim niepokojem obserwuje blokowanie koniecznego rozwoju portu lotniczego przez jednego ze wspólników spółki – Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”. Niezrozumiałe działania tego przedsiębiorstwa zmierzają do pozbawienia dochodów lokalnych przedsiębiorców, likwidacji miejsc pracy na dynamicznie rozwijającym się rynku lokalnym.
Rada Gminy Pomiechówek, doceniając znaczenie Portu Lotniczego Warszawa – Modlin dla regionu oraz widząc potrzebę jego dalszego rozwoju, za pośrednictwem Prezesa Rady Ministrów zwraca się do Rady Ministrów, a w szczególności do Ministra Infrastruktury, sprawującego nadzór nad Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze” o wsparcie działań służących rozwojowi Portu Lotniczego Warszawa – Modlin.


Radna Teresa Cieślińska zaproponowała, aby w uzasadnieniu ująć dodatkowy argument, że rozwój lotniska ma również wpływ na Strefę Ekonomiczną, która powstaje przy lotnisku, bo liczono na to że powstanie cargo. Potencjalne firmy, które tam powstają będą liczyć na bliski transport.
Radni uznali, że jedno nie wyklucza drugiego. Na razie wystąpienia dotyczą rozwoju lotniska pasażerskiego, co przy pomyślnym rozwoju nie wyklucza w przyszłości powstania lotniska cargo.

Ad.10
Sekretarz Gminy Bożena Śliwińska przedstawiła następujące projekty uchwał:
1) Dot. zmiany Uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli.
Poinformowała, że przedłożony projekt uchwały jest wynikiem spotkania, które odbyło się 17 maja 2018 r. przy udziale Organu Prowadzącego w osobie Wójta Gminy, Inspektora ds. oświaty, Dyrektorów wszystkich placówek oświatowych i Prezesa Oddziału Powiatowego Związku Nauczycielstwa Polskiego w Nowym Dworze Mazowieckim. Wynikiem tych prac jest projekt uchwały, którą szczegółowo omówiła Marta Zawadzka – inspektor ds.oświaty.
Poinformowała, że dokonano zmian w tabeli dodatków funkcyjnych dla dyrektorów. W związku z tym, że od września 2018 r. w szkołach podstawowych będzie jeszcze jeden oddział czyli klasy VIII to zmieni się zakres określający liczbę oddziałów. Zmienią się też stawki dodatków funkcyjnych, i tak:
- dla dyrektora przedszkola było od 530 do 630 zł, teraz proponuje się maks. 1530 zł,
- dla dyrektora szkoły do 15 oddziałów było od 530 do 930 zł, teraz prop. maks.1030 zł
- od 16 do 25 oddziałów prop. maks. 1480 zł,
- powyżej 25 oddziałów – prop. maks. 1780 zł
- dla wicedyrektora szkoły było 500-600 zł, prop. 600-110 zł
- dla wice dyrektora przedszkola prop. maks. 1000 zł
- kierownik świetlicy było 470-570 zł, teraz prop. maks.970 zł
- kierownik kształcenia praktycznego było 500-600 zł, prop. 600-1100 zł

B.Śliwińska dodała, że Związki zawodowe zaopiniowały te zmiany pozytywnie. Sporządzono protokół, w którym jest wniosek Związków o zwiększenie o 1% odpisu na fundusz motywacyjny. Mając na uwadze przeprowadzoną reformę w oświacie i to, że zabezpieczono proces inwestycyjny w oświatę i poniesione nakłady na to oraz to, że zabezpieczono pracę dla wszystkich nauczycieli, Wójt postanowił o rozważeniu tej propozycji przy tworzeniu nowego budżetu. Zostało na tym, że na razie zmienia się widełki dodatków funkcyjnych, co zostało pozytywnie zaopiniowanie przez ZZNP. Dyrektorzy nie wnosili uwag.

2) B.Śliwińska omówiła projekt uchwały dot. ustalenia maksymalnego wynagrodzenia dziennego opiekuna. Na wstępie zaznaczyła, że funkcjonujący punkt opieki dziennej dla dzieci do lat 3 dynamicznie się rozwija, widać potrzebę jego utrzymania. W przyszłym roku zwiększa się o 5 miejsc, co ogółem da 40 miejsc. W tym punkcie opiekunki dzienne miały ustalone Uchwałą Rady Gminy maksymalne wynagrodzenie 2.500 zł brutto. Na wniosek opiekunek, mając na uwadze możliwości budżetowe zaproponowano przyjęcie uchwały o zwiększeniu wynagrodzenia opiekunek do 3.500 zł brutto.

3) Marta Zawadzka inspektor ds.oświaty omówiła projekt uchwały w sprawie wysokości pensum dla dyrektorów szkół i przedszkola. Z wnioskiem do Wójta wystąpił Dyrektor Szkoły Podstawowej w Pomiechówku o obniżenie do 2 godzin dziennie pensum, które obecnie ma w wysokości 4 godzin. Jest to spowodowane tym, że zwiększa się ilość oddziałów szkolnych i w związku z tym przybywa pracy związanej z funkcją dyrektora i zarządzaniem placówką. Związki Zawodowe Nauczycieli pozytywnie zaopiniowały powyższą propozycję.

Do przedstawionych powyżej projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Ad.11 Sprawy różne.
Radny Artur Bonas poruszył temat stacji PKP w Pomiechówku. Chodzi o utrudnione wysiadanie z pociągu dla osób, które wracają z Warszawy z powodu dosyć dużej przerwy pomiędzy wagonami pociągu a peronem. Zdarza się, że starsze osoby wysiadają w Modlinie, bo tutaj się boja. Podobno były przypadki, że ktoś przy wysiadaniu wpadł w tę szczelinę. Radny zapytał, czy PKP jest wiadomo o takiej sytuacji i czy można podjąć jakieś działania, które zniwelują ten problem.
Radny Artur Bonas nawiązał do tematu doprowadzenia wody do osiedla Nadleśnictwa. Zapytał jaki jest plan tego przedsięwzięcia.
Wójt Dariusz Bielecki jeszcze raz wytłumaczył, iż z przeprowadzonych szacunków wynika, że to zadanie będzie kosztowało więcej niż 200.000 zł. W związku z tym zaproponowano zrealizowanie tej inwestycji w roku 2019. Ocena budżetu na rok 2018 jest taka, że to zadanie należy wykonać przy wsparciu środków zewnętrznych. W ramach tego szykowany jest bardzo duży wniosek wodno-kanalizacyjny o dofinansowanie. Jest to realizacja i rozbudowa sieci. Zadanie to jest bardzo istotne w budżecie Gminy w najbliższych latach. W związku z tym zadanie to stanie się realne do wykonania w przyszłym roku przy dofinansowaniu tego wniosku.
Radny Artur Bonas zapytał, co będzie jeżeli ci ludzie co tam mieszkają nie będą mieli w ogóle wody.
Wójt wyjaśnił, że obecnie jest tam działające ujęcie wody. Współpraca Nadleśnictwa ze wspólnota mieszkaniową funkcjonuje. Woda z ujęcia jest dostarczana mieszkańcom osiedla. Taka jest obecnie sytuacja, w przyszłości Gmina planuje włączenie tego osiedla do gminnej sieci wodociągowej. Trzeba tylko wziąć pod uwagę to, że nie wszystko udaje się zrealizować w jednym momencie – podkreślił wójt i dodał, że podobnie jest z kładką w Kosewku o której mówi się od kilku lat. Kilka miesięcy temu przeznaczono środki na dokumentację w celu złożenia wniosku o dofinansowanie. Dzisiaj dotacja ta jest bardzo realna, bo jest wstępna decyzja Komisji Europejskiej o zwiększeniu lokacji środków na to zadanie. Dzięki temu powstanie kładka w Kosewku, kładka na moście w Pomiechówku, czyli kolejne duże inwestycje, bardzo potrzebne, bo chodzi o kwestie bezpieczeństwa. Powstanie też nowy komisariat Policji, przez co też zabezpiecza się bezpieczeństwo mieszkańców. W obszarze rozwoju sieci wodociągowo-kanalizacyjnej oprócz wodociągu do Nadleśnictwa planowana jest również budowa kanalizacji z tych środków. Oceniono, że w tym roku zadanie to za 200.000 zł byłoby trudne do wykonania, więc podjęto decyzję o przesunięciu inwestycji na 2019 rok, gdy będzie wsparcie unijne. Procedowany jest bardzo duży wniosek na rozbudowę sieci wodociągowo-kanalizacyjnej. Oprócz budowy sieci kanalizacyjnej w trzech miejscowościach – Czarnowo, Stanisławowo i Nowy Modlin, bardzo dużym zadaniem w tym projekcie będzie rozbudowa sieci wodociągowej – spinki, montaż odpowiednich pomp, które spowodują poprawę ciśnienia na terenie całej gminy. W tym zadaniu ujęto również wodociąg do Nadleśnictwa. Obecnie trwa procedura konkursowa, w I etapie uzupełniono wniosek o aspekty rozbudowy oczyszczalni ścieków w Pomiechówku. jeżeli ten wniosek uzyska dofinansowanie te wszystkie zadania na kwotę ok. 20 mln zł zostaną zrealizowane. Inwestycja do Nadleśnictwa, w przypadku nie uzyskania dotacji, co jest mało prawdopodobne, jest i tak jednym z priorytetów. Obecne ujęcie wody dla tego Osiedla było w zasobach Nadleśnictwa. W momencie sprzedaży mieszkań przez Nadleśnictwo mieszkańcom bardzo trudna była kwestia przekazania tego ujęcia wody. Były problemy z jakością wody itd. Wspólnota Mieszkaniowa w ostatnich latach uporała się z tym problemem, chociaż są kłopoty wynikające z eksploatacji tego wodociągu.
Radny Artur Bonas zasugerował zorganizowanie spotkania z mieszkańcami Osiedla Nadleśnictwa i przedstawienia im tych informacji.
Następnie Radny nawiązał do projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy. Zapytał, co się stanie w przypadku nie podjęcia przez Radnych tej uchwały.
W ocenie Wójta Samorząd powinien dostosować się do uregulowań ustawowych. Jeżeli jest Rozporządzenie w tej sprawie, to Rada Gminy powinna działać zgodnie z obowiązującym aktem prawnym i dostosować Uchwały Rady Gminy do obowiązującego prawa.
Radna Grażyna Kiliś zgłosiła temat transformatora elektrycznego, który stoi na prywatnej działce w Goławicach Drugich. Zdarzało się, że podczas awarii elektrycy nie mogli wejść na działkę, ponieważ nie było właściciela. Co można w takim przypadku zrobić – zapytała radna.
Doradzono jej, aby w tej sprawie zwróciła się do Zakładu Energetycznego.
Radna Teresa Cieślińska zapytała, czy we wniosku wodno-kanalizacyjnym jest przewidziana nowa hydrofornia w Kosewie.
Wójt odpowiedział, że w projekcie tym planuje się również możliwość rozwoju sieci. Prowadzona jest analiza dodatkowego ujęcia wody w miejscowości Kosewo, czyli przy obecnym ujęciu na sąsiedniej działce, gdzie oceniana jest możliwość wybudowania tam hydroforni. Byłoby to dodatkowe wsparcie sieci wodociągowej wraz ze stacją uzdatniania wody.
Radna Teresa Cieślińska zapytała za ile dni będzie gotowa „spinka” wodociągu, czyli połączenie Nowego Modlina z siecią w Stanisławowie.
Prezes Spółki PPWK „Wkra” Piotr Kownacki odpowiedział, że fizycznie prace zostaną zakończone w dniu dzisiejszym, pozostaną tylko formalności, czyli odbiory sieci itp.
Radna Teresa Cieślińska powiedziała, że dla mieszkańców jest to bardzo istotne, ponieważ z hydroforni w Kosewie brakuje wody, a jak dojdzie jeszcze cukiernia w Nowym Modlinie wtedy całkiem już nie będzie wody.
Radna Iwona Sagatyńska poruszyła temat drogi Bronisławka – ul.Mieszka I w Modlinie. Chodzi o wyjazd z tej drogi z ul.Mieszka I, który jest pod górę na dodatek z zakrętem, mocno zakrzaczony. Dochodzi tam bardzo często do wielu niebezpiecznych sytuacji, prawa część tego pasa jest w zasadzie nie do użytkowania. Radna wystąpiła z wnioskiem, aby Urząd zwrócił się do Urzędu Miasta w Nowym Dworze Mazowieckim jako właściciela drogi o uregulowanie tego odcina, np. poprzez ustawienie znaków, czy wyłączenie części drogi z ruchu lub ustalenie pierwszeństwa przejazdu.
Druga kwestia, którą poruszyła radna dotyczyła zatoczek autobusowych przy drodze krajowej w Kikołach i Czarnowie. Są one w innym miejscu niż przystanki autobusowe, na których czekają pasażerowie komunikacji publicznej. Taki stan rzeczy dezorganizuje zatrzymywanie się autobusów przez kierowców.
Ponadto Radna zapytała o szambiarkę w gminie, bo słyszała że są bardzo długie terminy na odbiór nieczystości płynnych.
Informację odnośnie szambiarki sprostowano, ponieważ pod tym względem znacznie się poprawiło, m.in. dlatego, że jeżdżą dwie szambiarki, co potwierdziła m.in. radna Teresa Cieślińska.
Radna Iwona Sagatyńska zgłosiła temat odcinka drogi Kosewko – Szczypiorno, na której w okresie letnim gdy jest gorąco, kiedy jest duży ruch samochodów z kajakami większość kierowców rozwija tam bardzo dużą prędkość i jest wtedy bardzo niebezpiecznie. W związku z tym zgłosiła wniosek o to, aby Policja częściej kontrolowała ten odcinek drogi. Radna nawiązała do przekazanego sprawozdania z działalności KZB, pytając czy prawidłowe są dane dot. kwestii zus.
Piotr Kownacki wyjaśnił, żer zostanie to zweryfikowane, bo z informacji jakie uzyskał wynika, że dane te są trochę zawyżone.
Radna Iwona Sagatyńska poruszyła sprawę opłat za wjazd na lotnisko w Modlinie. Przedsiębiorcy zwrócili się z prośbą o pomoc w przeprowadzeniu negocjacji odnośnie opłat, bo teraz powyżej drugiego wjazdu koszt wynosi 25 zł.
Sekretarz Gminy Bożena Śliwińska wyjaśniła, że zostały podjęte działania odnośnie przeprowadzenia rozmów z lotniskiem. Już po wstępnych ustaleniach tych rozmów zainteresowani Państwo Grzybowscy wycofali się z tego i nie chcieli żeby się tym tematem zajmować i w ich imieniu pisać pisma.
Radna Urszula Nowakowska dodała, że niezależnie od tego zna opinię niektórych osób, które mają parkingi. Oświadczyli, że była to sprawa tygodnia, a potem ja rozwiązali we własnym zakresie, wliczając te opłaty w koszty usługi i wszystko wróciło do normy.
Radny Dariusz Radwański wystąpił w sprawie przycięcia krzewów na ulicy Majowej w Kosewku na odcinku od drogi powiatowej w głąb ulicy. Poza tym na ulicy sąsiedniej czyli Wiosennej jest potrzeba podsypania nawierzchni z uwagi na padający deszcz, który zniszczył drogę.
Radna Urszula Nowakowska przedstawiła temat dotyczący dróg w Nowym Modlinie, którymi dojeżdżają pojazdy do Strefy Ekonomicznej. Chodzi o drogę powiatową odchodzącą od drogi krajowej nr 62 w kierunku Janowa, a poza tym drogę gminną, na której był asfalt położony jakieś 3 czy 4 lata temu, do lotniska. W tej chwili te drogi są bardzo podniszczone, a gminna jest całkowicie zniszczona. Dodatkowo częściowo został zdjęty asfalt na końcu tej drogi i szykują podbudowę pod asfalt na drodze do lotniska. Na odcinku, gdzie jest zerwany asfalt nikt nic nie robi. Sprawę te zgłaszała do Wydziału Inwestycji, miała być przekazana Inspektorowi Nadzoru, który miał się tym zająć. Minęło 3 tygodnie i nie ma żadnej informacji. W związku z tym radna zapytała, czy będzie jednocześnie asfaltowana nowa droga z tym zerwanym odcinkiem drogi, bo jak to będzie dodatkowo później uzupełniane to będą uskoki. Nie będzie to już równo zrobione. Niezależnie od tego, droga ta jest tak zniszczona, że widać tylko kamienie, a nie asfalt. Trzecia sprawa, jak jest to robione to ciągle są jakieś usterki, np. dwa dni temu przepychając rurę cały podjazd przy wjeździe na plac zabaw został podniesiony do góry pół metra. Tych usterek jest bardzo dużo. Na dodatek w czasie robienia światłowodów pozostały burty i jak poszły deszcze to wszystko podmyło i burty te zostały pozrywane. Woda całą jezdnią spływa do rowów. Radna zapytała, czy będzie jakaś kontrola, żeby te wszystkie usterki ponaprawiać. Dodatkowo na asfalcie na drodze powiatowej położono kostkę, która leży tydzień a już asfalt dookoła tych dziur jest popękany. Radna zapytała, czy to już tak zostanie, czy będzie położona jakaś nakładka asfaltowa.
Radna Teresa Cieślińska poinformowała, że pytała Pana Wicestarostę o to, powiedział, że na koniec inwestycji wszystko to będzie zrobione.
Wójt Dariusz Bielecki zaproponował radnym zgłaszanie i uzyskiwanie informacji w takich sprawach na bieżąco w Urzędzie Gminy.

Więcej tematów nie zgłaszano. Na tym Przewodniczący Rady Gminy o godz.16:05 zamknął posiedzenie.


Protokołowała:

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej:
Grażyna Kiliś


Wytworzył:Teresa Leszczyńska, data: 21.09.2018 r., godz. 11.00
Wprowadził:Artur Ciemieniewski, data: 23.09.2018 r., godz. 15.43
Ostatnia aktualizacja:Artur Ciemieniewski, data: 23.09.2018 r., godz. 15.43
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
23.09.2018 r., godz. 15.43Artur CiemieniewskiDodanie strony

Strona oglądana: 978 razy.