Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Wyszukiwanie
Główna treœść strony

Protokół nr I/2018

z Pierwszej Inauguracyjnej Sesji Rady Gminy Pomiechówek, z dnia 20 listopada 2018 r.
Protokół nr I/2018
z Pierwszej Inauguracyjnej Sesji Rady Gminy Pomiechówek, z dnia 20 listopada 2018 r.

Sesja odbyła się w sali konferencyjnej Centrum Integracji Społecznej w Pomiechówku, ul.Nasielska 3 i rozpoczęła się o godzinie 8:00.
Sesja po raz pierwszy była transmitowane. Adres linku: pomiechowek.sesja.pl
Radni w czasie głosowania jawnego korzystali z urządzeń elektronicznych przeznaczonych do głosowania.

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, obradom, do czasu wyboru Przewodniczącego Rady Gminy, przewodniczył najstarszy wiekiem radny, Jan Drzazgowski.

W sesji uczestniczyli Radni Gminy, Wójt, zastępca Wójta, Radca Prawny, Skarbnik, Sekretarz Gminy, kierownicy wydziałów Urzędu Gminy, kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, w tym dyrektorzy placówek oświatowych, sołtysi wsi, przedstawiciele pracy – zgodnie z listą obecności:
- radnych gminy, załącznik nr 1
- sołtysów wsi, załącznik nr 2
- osób zaproszonych, załącznik nr 3

Ad.1
Przewodniczący obrad, Jan Drzazgowski otworzył I Sesję Rady Gminy, powitał zebranych i stwierdził prawomocność obrad. W sesji uczestniczyli wszyscy radni – 15 osób, czyli ustawowy skład Rady.

Przewodniczący obrad, Jan Drzazgowski zgodnie z postanowieniem Komisarza Wyborczego w Warszawie odczytał załączony porządek obrad, który przewidywał następujące punkty:
1. Otwarcie sesji przez radnego seniora i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych.
3. Złożenie ślubowania przez nowo wybranego wójta.
4. Wybór komisji skrutacyjnej.
5. Wybór Przewodniczącego Rady.
6. Ustalenie liczby i wybór Wiceprzewodniczących Rady.
7. Sprawy różne.
8. Zakończenie obrad.

Postanowienie Komisarza Wyborczego – załącznik nr 4

Ad. 2
Przystąpiono do ceremonii złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych.
Przewodniczący obrad, Jan Drzazgowski odczytał tekst ślubowania: „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.
Do odczytania listy radnych poproszono najmłodszego wiekiem radnego, Pana Marcina Rucińskiego.
Kolejno wyczytani radni odpowiadali „ ślubuję” lub „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”.
Radni po złożeniu ślubowania objęli mandat radnego Gminy Pomiechówek.
Następnie poproszono Panią Izabelę Jaśkiewicz, Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej w Pomiechówku o wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze na radnego Gminy Pomiechówek.

Ad. 3
Wójt Gminy, Pan Dariusz Bielecki złożył ślubowanie:
„ Obejmując urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg”.
Rota ślubowania z podpisem Wójta – załącznik nr 4a
Pani Izabela Jaśkiewicz Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej wręczyła Wójtowi zaświadczenie o wyborze, składając mu z tej okazji życzenia i gratulacje.

Ad.4
Przystąpiono do powołania Komisji Skrutacyjnej w celu przeprowadzenia wyboru Przewodniczącego Rady Gminy.
Ustalono, że Komisja będzie składała się z 3 osób.
Do Komisji tej zgłosili się radni: Małgorzata Lewczuk, Iwona Sagatyńska, Marcin Ruciński.
Rada Gminy przyjęła w/w skład Komisji – protokół głosowania, załącznik nr 5
Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się, na Przewodniczącego wybrano radną Małgorzatę Lewczuk.


Ad.5
Przewodniczący obrad, Jan Drzazgowski poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy Pomiechówek.
Radna Małgorzata Lewczuk zgłosiła kandydaturę radnego Jana Drzagowskiego.
W uzasadnieniu swej propozycji przypomniała, że Pan Jan Drzazgowski pełni rolę radnego trzecią kadencję, w poprzedniej kadencji był Przewodniczącym Rady Gminy. Jest lojalnym i oddanym pracy społecznej człowiekiem, co więcej nie jest mu obojętne dobro każdego mieszkańca. Jako Przewodniczący Rady wywiązywał się z tej funkcji bardzo dobrze, sesje były przygotowane bardzo dobrze i prowadzone we właściwy sposób.

Radny Jan Drzazgowski wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatów nie zgłoszono.
Przewodniczący obrad zamknął listę zgłaszania kandydatów i ogłosił przerwę w obradach w celu przygotowania kart do głosowania.
Po przerwie, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej, Małgorzata Lewczuk objaśniła zasady głosowania tajnego.
Głosowanie odbyło się poprzez wywołanie kolejno radnych, którzy otrzymywali kartę do głosowania, podchodzili do stolika z urną, oddawali głos i wrzucali kartę do urny. Po wyjęciu kart z urny, Komisja Skrutacyjna ustaliła wyniki głosowania i sporządziła protokół. Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej, Małgorzata Lewczuk odczytała protokół z głosowania, stwierdzając, że w głosowaniu tajnym na Przewodniczącego Rady Gminy Pomiechówek wybrany został radny Jan Drzazgowski – 14 głosami „tak”.
Następnie Przewodniczący obrad, Jan Drzazgowski odczytał uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy, którą w głosowaniu jawnym przyjęto 14 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym” protokół z głosowania, załącznik nr 6
Uchwała Nr I/1/2018 – w załączeniu do protokołu.
Dalsze obrady prowadził Radny Jan Drzazgowski już jako Przewodniczący Rady Gminy.

Ad.6
Przystąpiono do wyboru zastępców Przewodniczącego Rady Gminy.
Komisja Skrutacyjna pozostała w tym samym składzie co poprzednio (przegłosowana przez Radę Gminy, protokół z głosowania, załącznik nr 7).
Zgłaszano kandydatów na Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
Radna Dorota Młyńska-Marcinowska zgłosiła kandydaturę radnego Andrzeja Góreckiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Radna Teresa Cieślińska zgłosiła kandydaturę radnego Andrzeja Malasiewicza, który zgodził się na kandydowanie.

Więcej kandydatów nie zgłoszono.
W czasie ogłoszonej przerwy, Komisja Skrutacyjna przygotowała karty do głosowania.
Po przerwie, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej, Małgorzata Lewczuk poinformowała o zasadach głosowania. Każdy radny ma możliwość oddania dwóch głosów, może też oddać tylko jeden jeżeli tak zdecyduje, stawiając znak „x” w kratce obok nazwiska każdego z kandydatów.
Głosowanie odbyło się tak jak poprzednio poprzez wywołanie radnych, którzy otrzymywali kartę do głosowania, podchodzili do stolika z urną, zaznaczali głos i wrzucali karte do urny.
Po wyjęciu kart z urny, Komisja ustaliła wyniki głosowania i sporządziła protokół.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej, Małgorzata Lewczuk odczytała protokół. Stwierdzono, że w wyniku tajnego głosowania radni oddali 14 głosów ważnych, jeden głos był nieważny.
Radny Andrzej Górecki uzyskał 14 głosów
Radny Andrzej Malasiewicz uzyskał 14 głosów.
Zastępcami Przewodniczącego Rady Gminy wybrani zostali:
Radny Andrzej Górecki
Radny Andrzej Malasiewicz
Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski odczytał uchwałę z wyboru zastępców Przewodniczącego Rady Gminy.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 2 wstrzymało się od głosu ( protokół z głosowania, załącznik nr 8)
Uchwała Nr I/2/2018 – w załączeniu.
Przewodniczący Rady pogratulował radnemu Andrzejowi Góreckiemu i radnemu Andrzejowi Malasiewiczowi wyboru i zaprosił swoich zastępców do stołu prezydialnego.
W swym wystąpieniu Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski podziękował całej Radzie za wybranie go na Przewodniczącego na kadencję 2018-2023. Ze swej strony zapewnił, że postara się pełnić te obowiązki najlepiej jak potrafi i nie zawiedzie zaufania, jakim obdarzyli go radni. „Jest 15 radnych, każdy z innej miejscowości, każdy ma inne problemy, nie mniej jednak jako Rada Gminy stanowimy całość. Możemy się sprzeczać, dyskutować, ale konstruktywnie, bo każda dyskusja do czegoś prowadzi. Mam również takie przemyślenia, żeby nie zapominać o swoich wyborcach i jak najwięcej z nimi rozmawiać, wsłuchiwać się w ich problemy, bo każdy człowiek jest jak otwarta książka, tylko trzeba umieć z niej czytać, dotrzeć do niego i tego od Państwa oczekuję. Kontakt społeczny jest bardzo mile dostrzegany. 12 lat temu zgłosił się młody człowiek, który włożył wszystkie siły w rozwój tej gminy. Jest to obecny nasz Pan wójt Dariusz Bielecki. Początki nie były łatwe, ale to już przeszłość. Pan wójt stworzył zespół ludzi, który realizuje z zapałem swoją pracę i są tego efekty”. Przewodniczący podziękował również jednostkom organizacyjnym za to, że kiedykolwiek nie zgłosił się z jakimś problemem zawsze został mile przyjęty, otrzymał pomoc i wyjaśnienie. Będąc wyrazicielem wszystkich podkreślił fakt dużych wyzwań, zapewnił, że we wszystkich działaniach Rada wesprze Pana wójta i praca ta przyniesie jeszcze większe efekty niż te, które osiągnięto do tej pory.
Na tym Przewodniczący zakończył swoje wystąpienie i ogłosił przerwę w obradach.

Po przerwie
Głos zabrał Wójt, Dariusz Bielecki. W swym wystąpieniu podkreślił, iż pierwsza sesja nowej Rady to szczególny moment rozpoczęcia nowego okresu w historii naszej gminy. „Chcemy, żeby był to dobry czas dla Gminy Pomiechówek, czas dynamicznego i zrównoważonego rozwoju, takiego który będzie stabilny i przemyślany. Jestem przekonany, że w tym składzie osobowym jaki jest na pewno nam się to uda. Cieszę się, że Rada Gminy to zespół ludzi, którzy chcą współpracować przy rozwoju naszej gminy.” Podkreślił także ważną rolę zespołu ludzi, którzy codzienną pracą ten rozwój tworzą i za to tym osobom Wójt podziękował i życzył, aby na przyszłość ta praca była równie owocna. Do grona osób, które pełnią ważną rolę w rozwoju gminy, wójt zaliczył także sołtysów wsi, za co im też podziękował i prosił o ich dalsze wsparcie. „Od jutra zaczynamy pracę, a dziś jeszcze cieszmy się tą uroczystą chwila, która trwa” Na tym wójt zakończył swoje wystąpienie.
W kilku słowach radny Andrzej Malasiewicz nowo wybrany zastępca Przewodniczącego Rady Gminy również podziękował radnym za wsparcie i wybranie go na wiceprzewodniczącego Rady. Ze swej strony zapewnił, że dołoży wszelkich starań w pełnieniu tej funkcji.
Radny Andrzej Górecki wiceprzewodniczący Rady dodając do wcześniejszych wypowiedzi swoje wystąpienie, dodał że oprócz wyborów, które się odbyły bardzo ważne są wybory komisji i ich przewodnictwo, bo od tego zależy konstruktywne i owocne debatowanie i rozważny wybór tematów, którymi komisje będą się zajmować. „ze swej strony dołożę wszelkich starań, aby pracować równie harmonijnie w tym zespole i żeby ta przyszła kadencja nie była gorsza, niż ta która upłynęła”

Przystępując do kontynuowania obrad, Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad następująco:
7. Wręczenie zaświadczenia o wyborze nowo wybranemu sołtysowi wsi Stare Orzechowo.
8. Podjęcie uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy oraz ustalenia ich składów liczbowych i osobowych.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości.
10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Pomiechówek Pana Dariusza Bieleckiego.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr V/34/2015 z dnia 31 marca 2015 r. w sprawie poboru podatków w drodze inkasa i wyznaczenia inkasentów.
12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody n połączenie spółek komunalnych.
13. Sprawy różne.
14. Zakończenie obrad.

Zmianę porządku obrad przegłosowano i przyjęto jednogłośnie – 15 głosami „za” ( Protokół z głosowania, załącznik nr 9)

Ad.7
Wójt Gminy, Dariusz Bielecki wręczył nowo wybranemu sołtysowi wsi Stare Orzechowo Panu Ryszardowi Drozdowskiemu zaświadczenie o wyborze. Pogratulował mu wyboru i życzył sukcesów w pełnieniu tej funkcji.
Do życzeń i gratulacji dołączył się Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski.

Ad.8
Przystąpiono do powołania stałych komisji Rady Gminy oraz ustalenia ich składów liczbowych i osobowych.
Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski po wcześniejszej konsultacji z radnymi zaproponował następujące stany liczbowe poszczególnych komisji:
Komisja Rewizyjna – 3 osoby
Komisja Skarg, wniosków i petycji – 5 osób
Komisja Gospodarcza – 4 osoby
Komisja Ochrony Środowiska – 4 osoby
Komisja Oświaty – 4 osoby.

Innych propozycji nie było.
Przegłosowano wniosek w sprawie ustalenia stanów liczbowych komisji Rady Gmin, przyjmując go jednogłośnie – 15 głosami „za”. (Protokół z głosowania stanowi załącznik nr 10)
Następnie przekazano radnym wykaz komisji z propozycją wpisywania się do wybranej przez siebie komisji.
Po dokonaniu tych czynności, Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski odczytał nazwiska osób, które wpisały się do poszczególnych komisji:
Komisja Rewizyjna:
1. Grażyna Kiliś
2. Dorota Młyńska – Marcinowska
3. Marcin Ruciński
Komisja Skarg, wniosków i petycji:
1. Artur Bonas
2. Małgorzata Lewczuk
3. Dorota Młyńska-Marcinowska
4. Iwona Sagatyńska
5. Zbigniew Pietrzak
Komisja ds. oświaty, kultury, sportu, turystyki, opieki zdrowotnej i społecznej:
1. Małgorzata Lewczuk
2. Zbigniew Pietrzak
3. Beata Wyszyńska
4. Jan Drzazgowski
Komisja ds. ochrony środowiska, rolnictwa, prawa, porządku, bezpieczeństwa publicznego i samorządu:
1. Iwona Sagatyńska
2. Wioletta Śliwińska
3. Andrzej Górecki
4. Andrzej Malasiewicz
Komisja ds. rozwoju gospodarczego, budżetu, handlu i usług:
1. Artur Bonas
2. Teresa Cieślińska
3. Małgorzata Leszczyńska
4. Dariusz Radwański
W/w składy Komisji przegłosowano i przyjęto jednogłośnie – 15 głosami „za”. ( Protokół z głosowania stanowi załącznik nr 11)
Na koniec Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski odczytał uchwałę w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy oraz ustalenia ich składów liczbowych i osobowych i poddał uchwałę pod głosowanie.
Uchwałę podjęto jednogłośnie – 15 głosami „za”. ( Protokół z głosowania stanowi załącznik nr 12)
Uchwałą Nr I/3/2018 – w załączeniu.
Przewodniczący Rady ogłosił, że sprawę wyboru Przewodniczących i zastępców Przewodniczącego Komisji pozostawia się do ustalenia wewnętrznie w komisjach.

Ad.9
Przystąpiono do podjęcia uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
Dyskusji nie podjęto.
Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski odczytał uchwałę, którą przegłosowano i przyjęto jednogłośnie – 15 głosami „za”. ( Protokół z głosowania stanowi załącznik nr 13)
Uchwała Nr I/4/2018 – w załączeniu

Ad.10
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Pomiechówek.
Pytań, uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski odczytał uchwałę i poddał pod głosowanie.
Uchwałę przyjęto jednogłośnie – 15 głosami „za” (Protokół z głosowania stanowi załącznik nr 14)
Uchwała Nr I/5/2018 – w załączeniu do protokołu z sesji

Ad.11
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/34/2015 z dnia 31 marca 2015 r. w sprawie poboru podatków w drodze inkasa i wyznaczenia inkasentów.
Uwag nie zgłoszono.
Po odczytaniu, uchwałę przegłosowano i przyjęto jednogłośnie – 15 głosami „za” (Protokół z głosowania stanowi załącznik nr 15)
Uchwała Nr I/6/2018 – w załączeniu do protokołu.

Ad.12
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na połączenie spółek komunalnych.
Pytań, uwag nie było.
Po odczytaniu, uchwałę przegłosowano i przyjęto jednogłośnie – 15 głosami „za” ( Protokół z głosowania stanowi załącznik nr 16)
Uchwała Nr I/7/2018

Ad.13
W sprawach różnych Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Bożenie Śliwińskiej Sekretarzowi Gminy.
Pani Śliwińska z racji tego, że koordynowała przygotowanie i przeprowadzenie wyborów samorządowych w naszej gminie przyszło jej także współpracować z Obwodowymi Komisjami Wyborczymi. W związku z tym wszystkim członkom tych komisji serdecznie podziękowała za ogromny wkład pracy jaki włożyli w przeprowadzenie wyborów, które przebiegły bez problemów i sprawnie. Już o godzinie 15-tej następnego dnia po wyborach Komisarz wyborczy wydał zaświadczenie o przyjęciu wyborów w naszej gminie. Podziękowała także członkom Gminnej Komisji Wyborczej, a także pełnomocnikom informatycznym ds. wyborów.

Więcej spraw w tym punkcie nie zgłoszono.

Ad.14
Na tym o godzinie 10:05 Przewodniczący Rady, Jan Drzazgowski zamknął I Sesję Rady Gminy Pomiechówek.


Protokołowała:

Podstrony:

Wytworzył:Teresa Leszczyńska, data: 21.11.2018 r., godz. 11.30
Wprowadził:Artur Ciemieniewski, data: 26.11.2018 r., godz. 21.04
Ostatnia aktualizacja:Artur Ciemieniewski, data: 26.11.2018 r., godz. 21.12
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
26.11.2018 r., godz. 21.12Artur CiemieniewskiEdycja strony
26.11.2018 r., godz. 21.04Artur CiemieniewskiDodanie strony

Strona oglądana: 1165 razy.