Pomiechówek: Poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz zwiększenie płynności ruchu na drogach gminnych poprzez przebudowę drogi w miejscowości Stanisławowo i przebudowę drogi wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego w miejscowości Bronisławka, w Gminie Pomiechówek
Numer ogłoszenia: 10677 - 2010; data zamieszczenia: 15.01.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pomiechówek , Brody Parcele, ul. Szkolna 1A, 05-180 Pomiechówek, woj. mazowieckie, tel. 022 7652724, faks 022 765-27-10.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomiechowek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz zwiększenie płynności ruchu na drogach gminnych poprzez przebudowę drogi w miejscowości Stanisławowo i przebudowę drogi wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego w miejscowości Bronisławka, w Gminie Pomiechówek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest - przebudowa drogi gminnej (dł. ok. 1644,5 m) we wsi Bronisławka wraz z ciągiem pieszo-rowerowym (o dł. ok. 1301,0 m) i zjazdami do posesji (44 szt.); w szczególności budowa obejmuje: profilowanie i ew. uzupełnienie podbudowy jezdni, wykonanie jezdni z mieszanek mineralno - asfaltowych, wykonanie ciągu pieszo - rowerowego o nawierzchni z kostki betonowej i oznakowania drogowego; - przebudowa drogi gminnej (dł. ok. 1530 m) w miejscowości Stanisławowo; w szczególności przebudowa obejmuje: roboty rozbiórkowe, wykonanie podbudowy i nawierzchni bitumicznej, wymiana krawężników oraz wykonanie oznakowania drogowego..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.32.20-7, 45.23.31.61-5, 45.23.31.62-2, 45.23.32.51-3, 45.23.31.61-5.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.09.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 30.000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku Spółdzielczym w Nowym Dworze Mazowieckim O/Pomiechówek nr konta 38 8011 0008 0020 0200 0273 0003, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.).
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
• Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał niżej określone warunki ogólne i szczegółowe: 1) Warunki ogólne. Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę warunki ogólne opisane w pkt 1) musi spełniać każdy z Wykonawców składających wspólną ofertę. 2) Warunki szczegółowe. Wykonawca musi wykazać, że: 2.1) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.: a) Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (rozpoczął i zakończył) jako generalny wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę rodzajowo i wartościowo porównywalną z przedmiotem niniejszego zamówienia, tj.: polegającą na budowie lub przebudowie co najmniej jednej drogi lub ulicy o nawierzchni asfaltowej, mineralno-asfaltowej lub bitumicznej o wartości całego zadania min. 2,5 mln zł brutto, lub powierzchni wykonanej budowy lub przebudowy drogi min. 18.000 m2. b) Wykonawca musi dysponować osobą zdolną do wykonania przedmiotowego zamówienia, tzn. kierownika budowy, posiadającego ważne uprawnienia budowlane w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Kierownik budowy musi należeć do Izby Inżynierów Budownictwa. 2.2) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości nie mniejszej niż 1,0 mln zł oraz w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej ubezpieczy cały kontrakt w formie ubezpieczenia CAR (ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowy) na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100% ceny brutto zaoferowanej przez Wykonawcę za realizację zamówienia i obejmującego okres trwania budowy. Warunki szczegółowe muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie, tzn., że przy ocenie spełnienia pozostałych warunków zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia..
• Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla potwierdzenia spełnienia warunków ogólnych Wykonawcy winni przedłożyć oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Na potwierdzenie spełniania warunków szczegółowych, Wykonawcy winni przedłożyć następujące dokumenty: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt od 4 do 8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d) Aktualne zaświadczenia (1) właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz (2) właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. e) Dokumenty stwierdzające, że osoba która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia budowlane i doświadczenie, tj.: uprawnienia budowlane w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Wraz z uprawnieniami należy złożyć zaświadczenie o członkostwie w Izbie Inżynierów Budownictwa osoby posiadającej wyżej wymagane uprawnienia. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje ww. osobą. f) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje ww. osobami. g) Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ppkt f), Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego w/w osobami. h) Wykaz wykonanych robót budowlanych zrealizowanych (rozpoczętych i zakończonych) jako generalny wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, rodzajowo i wartościowo porównywalnych z przedmiotem niniejszego zamówienia, tj.: co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie drogi lub ulicy o nawierzchni asfaltowej, mineralno-asfaltowej lub bitumicznej o wartości min. zadania 2,5 mln zł brutto lub powierzchni wykonanej budowy lub przebudowy drogi min. 18.000 m2 oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Warunek ma udowodnić, że Wykonawca jest w stanie wykonać inwestycję o ww. wartości lub zakresie robót drogowych. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który zrealizował roboty. i) Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 1,0 mln zł. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawc-ę/ów i zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawcy będą spełniać go łącznie. j) oświadczenie, że przed zawarciem umowy Wykonawca dostarczy polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie kontraktu CAR (ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowy) lub promesę ubezpieczenia CAR na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100% ceny brutto zaoferowanej przez Wykonawcę za realizację zamówienia i obejmującego okres trwania budowy na formularzu zgodnym z treścią Załącznika Nr 5 do Rozdziału II.; W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę/-ów i zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawcy będą spełniać go łącznie..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomiechowek.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pomiechówek z siedzibą w Brodach-Parcelach, ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek, pok. nr 8..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.02.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Pomiechówek z siedzibą w Brodach-Parcelach, ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek, pok. nr 8..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
WÓJT
/-/ Dariusz Bielecki
SIWZ
Harmonogram realizacji w 2010 roku projektu
Projekt
Przedmiar
Kosztorys
Specyfikacje techniczne wykonania
Opis tecniczny
Orientacja
Projekt stałej organizacji ruchu
Rysunek Nr 1
Rysunek Nr 2
Rysunek Nr 3
Rysunek Nr 4
Rysunek Nr 5
Rysunek Nr 6
Rysunek Nr 7
Rysunek Nr 8
Rysunek Nr 9
Przedmiar robót
Przedmiar
Kosztorys ofertowy
Ogólne specyfikacje techniczne
Pytania i odpowiedzi
Pomiechówek 2010-01-22
ZP.341/1/1/2010
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania p.n. „Poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz zwiększenie płynności ruchu na drogach gminnych poprzez przebudowę drogi w miejscowości Stanisławowo i przebudowę drogi wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego w miejscowości Bronisławka,
w Gminie Pomiechówek”
W odpowiedzi na zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przesłane do Zamawiającego w dn. 19 stycznia 2010 r., na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (jt. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) podaję do wiadomości wszystkich zainteresowanych Wykonawców treść zapytań jednego z Wykonawców oraz udzielam na nie odpowiedzi.
Pytanie 1:
„Prosimy o dokładne sprecyzowanie kategorii ruchu KR, gdyż w przedstawionej Specyfikacji Technicznej wymagania są dla kategorii ruchu KR 2 dla warstwy ścieralnej BA 0/12,8
i warstwy wiążącej BA 0/12,8 natomiast Projekt przewiduje wykonanie warstwy ścieralnej SMA 0/8 i warstwy wiążącej BA 0/25 co odpowiada KR 3-6.”
Odpowiedź:
Istniejące natężenie ruchu na drodze będącej przedmiotem projektu to KR1. Przyjmując konstrukcję założono, że docelowe natężenie ruchu wyniesie KR2. Obliczając koszt robót dla celów ofertowych należy wziąć pod uwagę te właśnie informacje. Projektowaną nawierzchnię z mastyksu grysowego SMA 0/8 można wykonać również na drogach o niższych kategoriach ruchu.
Zgodnie z opisem projektu Wykonawca z którym Zamawiający podpisze umowę, po wyborze najkorzystniejszej oferty, może wnioskować o dokonanie zmian w projekcie wówczas, jeśli zmiany będą racjonalne i zaistnieją na skutek wykonywania projektu w trakcie robót przy podbudowie.
Pytanie 2:
„Czy wykonanie nawierzchni asfaltobetonowej odnośnie zakresu robót dla – „Przebudowy drogi gminnej (dł. ok. 1644,4 m) we wsi Bronisławka wraz z ciągiem pieszo-rowerowym
(dł. ok. 1301,0 m)” oraz „Przebudowa drogi gminnej (dł. ok. 1530 m) w miejscowości Stanisławowo” odpowiada takiej samej kategorii ruchu KR?”
Odpowiedź:
Tak.
z up. WÓJTA
mgr Mariusz Łempicki
Zastępca Wójta
Pomiechówek 2010-01-26
ZP.341/1/2/2010
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania p.n. „Poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz zwiększenie płynności ruchu na drogach gminnych poprzez przebudowę drogi w miejscowości Stanisławowo i przebudowę drogi wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego w miejscowości Bronisławka,
w Gminie Pomiechówek”
W odpowiedzi na zapytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przesłane do Zamawiającego w dn. 25 stycznia 2010 r., na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (jt. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z póź. zm.) podaję do wiadomości wszystkich zainteresowanych Wykonawców treść zapytań jednego z Wykonawców oraz udzielam na nie odpowiedzi.
Pytanie 1:
„W przedstawionej przez Państwa dokumentacji projektowej na stronie 14 pkt. 26 występuje dwukrotne skropienie emulsją asfaltową o pow. 19623,60 m2, natomiast przedmiar na budowę ciągu pieszo-rowerowego w m. Bronisławka przewiduje w poz. jednokrotne skropienie pow. 9811,78m2.”
Odpowiedź:
W przedmiarze wystąpił błąd. Należy przyjąć dwukrotne skropienie emulsją asfaltową o pow. 19623,60 m2.
Pytanie 2:
„Projekt zakłada wykonanie warstwy ścieralnej na jezdni z mieszanki SMA 08 na pow. 9811,78m2, tymczasem wyżej wspomniany przedmiar w poz. 32 zakłada o wykonaniu nawierzchni z mieszanek min.-bit. na pow. 7557,00 m2.
Odpowiedź:
Jeżeli chodzi o rodzaj nawierzchni ścieralnej w miejscowości Bronisławka to zgodnie
z projektem powinna być ona wykonana z matyksu grysowego SMA 0/8, grubości 4cm. Powierzchnia nawierzchni ścieralnej wynosi w Bronisławce, zgodnie z projektem i poz. 32 przedmiaru, 9811,78 m2.
W Stanisławowie zaś, zgodnie z poz. 20 przedmiaru, nawierzchnia ścieralna powinna być wykonana z betonu asfaltowego na powierzchni 7557,00 m2.
z up. WÓJTA
/-/ mgr Mariusz Łempicki
Zastępca Wójta