Pomiechówek: Selektywna zbiórka surowców wtórnych z terenu Gminy Pomiechówek
Numer ogłoszenia: 14419 - 2011; data zamieszczenia: 12.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pomiechówek , Brody Parcele, ul. Szkolna 1A, 05-180 Pomiechówek, woj. mazowieckie, tel. 022 7652724, faks 022 765-27-10.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomiechowek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Selektywna zbiórka surowców wtórnych z terenu Gminy Pomiechówek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na wywozie posegregowanych surowców wtórnych wydzielonych spośród odpadów komunalnych pochodzących z posesji znajdujących się na terenie Gminy Pomiechówek. 2. Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca zadania będzie odbierał z posesji, zlokalizowanych na terenie Gminy Pomiechówek posegregowane surowce wtórne wydzielone z odpadów komunalnych przez właścicieli posesji. Obowiązkiem Wykonawcy będzie obsługa wszystkich posesji z terenu Gminy. 2) Wydzielone odpady będą segregowane na dwie frakcje, gromadzone przez mieszkańców w dwóch oddzielnych workach: a. w worku w kolorze zielonym - szkło białe i kolorowe, b. w worku w kolorze żółtym - tworzywa sztuczne, drobne elementy z metali, opakowania typu Tetra Pack, papier i tektura. 3) Dystrybucja worków - o pojemności: 120 litrów - worek żółty, 80 litrów - worek zielony. 4) Zakup i dystrybucja worków leży po stronie Wykonawcy, który będzie dostarczał mieszkańcom komplety worków (na wymianę) do gromadzenia odpadów oraz odbierał je z częstotliwością raz w miesiącu. Worki muszą być odpowiednio oznakowane, tj. posiadać nazwę gminy, napis o rodzaju odpadów poznaczonych do umieszczenia w worku określonego koloru oraz nazwę Wykonawcy, jego adres i telefon. 5) Szacowana ilość odpadów w okresie trwania umowy wynosi ok. 230 Mg, z czego szacowana ilość: a) szkła - ok. 28% całości ciężaru wszystkich odpadów, b) tworzyw sztucznych i drobnych elementów z metali oraz opakowań typu Tetra Pack - ok. 50% całości ciężaru wszystkich odpadów, c) papieru i tektury - ok. 22% całości ciężaru wszystkich odpadów. 6) Odpady zebrane z terenu posesji po ewentualnej dalszej segregacji zostaną poddane przez Wykonawcę lub współpracujące z nim podmioty, odzyskowi lub recyklingowi. Koszt pozbycia się pozostałości po segregacji odpadów spoczywa na Wykonawcy.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego w wysokości do 50 % zamówienia podstawowego, na zasadzie art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 2 000 zł (słownie: dwa tysiące zł) Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) Pieniądzu, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275 ze zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:w Banku Spółdzielczym w Nowym Dworze Mazowieckim O/Pomiechówek nr konta 38 8011 0008 0020 0200 0273 0003 z dopiskiem -WADIUM: Selektywna zbiórka surowców wtórnych z terenu Gminy Pomiechówek-. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w formie oryginału u Skarbnika Gminy w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 4, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym (tel. 765-27-14). UWAGA! Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Do oferty prosimy o załączenie kopii dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi posiadać: 1) aktualne (na dzień składania ofert) zezwolenie Wójta Gminy Pomiechówek na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz. 2008 ze zm.), 2) aktualne (na dzień składania ofert) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów oraz transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39 poz. 251 ze zm.). Warunek spełniać musi każdy z wykonawców występujących wspólnie. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonych do oferty wymaganych dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi udowodnić, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje cyklicznie, przez okres co najmniej 8 miesięcy, jedno zadanie polegające na odbiorze posegregowanych surowców wtórnych o wartości, co najmniej 80 tys. zł brutto. Warunek muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie. Przy ocenie spełniania ww. warunków Zamawiający weźmie pod uwagę potencjał wspólny tych podmiotów, jednak ten warunek musi być spełniony w 100% przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonych do oferty wymaganych dokumentów.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o nie dotyczy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca musi udowodnić, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 80 tys. zł. Warunek muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie. Przy ocenie spełniania ww. warunków Zamawiający weźmie pod uwagę potencjał wspólny tych podmiotów, jednak ten warunek musi być spełniony w 100% przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonych do oferty wymaganych dokumentów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
koncesję, zezwolenie lub licencję
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Gdy do oferty dołączona zostanie kopia pełnomocnictwa, to musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez wystawcę pełnomocnictwa lub notariusza. 2) Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy dotyczące zmiany przedmiotu zamówienia, zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia lub zmiany ceny za przedmiot umowy w następujących przypadkach: 1) z powodu okoliczności siły wyższej, niezależnej od Zamawiającego i Wykonawcy, a której nie można było przewidzieć i która nie pozwala na kontynuację usługi będącej przedmiotem zamówienia, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach. 2) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, 3) z powodu wystąpienia problemów technicznych, których strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomiechowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pomiechówek z siedzibą w Brodach-Parcelach, ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.01.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Pomiechówek z siedzibą w Brodach-Parcelach, ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek, pok. nr 9 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Z up. WÓJTA
/-/ mgr Mariusz Łempicki
Zastępca Wójta
ZAŁĄCZNIKI
S.I.W.Z.
-------------------------------------------------------------------------
MODYFIKACJA S.I.W.Z.
Pomiechówek 2011-01-19
ZP.271.1.1.2011
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania p.n. „Selektywna zbiórka surowców wtórnych
z terenu Gminy Pomiechówek”
Zamawiający informuje, że dokonał modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy – Prawo zamówień publicznych (jt. Dz. U.
z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) poprzez zmianę brzmienia punktu XIX podpunkt 2. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (str. 13). Skreśla się dotychczasową treść tego punktu i nadaje mu się poniższe brzmienie:
„2. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe (nie podlegające zmianie w czasie realizacji) za wykonanie przedmiotu zamówienia, płatne w ośmiu równych, miesięcznych ratach na podstawie faktur VAT wystawionych przez Wykonawcę.”
Wykonawcom przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. Do odwołania stosuje się przepisy Rozdziału 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Z up. WÓJTA
/-/ mgr Mariusz Łempicki
Zastępca Wójta