Pomiechówek: Wykonywanie publicznego transportu zbiorowego w ramach regularnej komunikacji lokalnej na linii komunikacyjnej Wójtostwo - Stanisławowo - Wójtostwo (przez Orzechowo Stare, Orzechowo Nowe, Kikoły, Czarnowo i Pomiechówek)
Numer ogłoszenia: 61974 - 2013; data zamieszczenia: 14.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pomiechówek , ul. Szkolna 1A, 05-180 Pomiechówek, woj. mazowieckie, tel. 22 7652724, faks 22 765-27-10.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomiechowek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie publicznego transportu zbiorowego w ramach regularnej komunikacji lokalnej na linii komunikacyjnej Wójtostwo - Stanisławowo - Wójtostwo (przez Orzechowo Stare, Orzechowo Nowe, Kikoły, Czarnowo i Pomiechówek).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Usługi przewozu publicznego wykonywanego w ramach regularnej, zbiorowej komunikacji lokalnej na linii komunikacyjnej Wójtostwo - Stanisławowo - Wójtostwo (przez Orzechowo Stare, Orzechowo Nowe, Kikoły, Czarnowo i Pomiechówek) w szacowanej maksymalnej liczbie 8.848,00 wozokilometrów w skali okresu wykonania umowy w dni nauki szkolnej w miesiącach: wrzesień, październik, listopad i grudzień 2013 r. 2. Usługi świadczone będą na ww. trasie z uwzględnieniem istniejących na tej trasie przystanków oraz zgodnie ze strukturą wykonywania przewozów określoną w załączniku nr 1 do Rozdziału I niniejszej SIWZ. Dzienna liczba wozokilometrów na ww. linii (w granicach Gminy Pomiechówek) wynosi 112 (8 kursów x 14 km). Zamawiający wymaga ponadto, aby w każdym kursie co najmniej jeden przystanek na ww. linii znajdował się w Nowym Dworze Mazowieckim (ul. Warszawska lub/i Paderewskiego) oraz w pięciu kursach jeden przystanek przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Komornicy (dawne TGW Dębe), przy czym Zamawiający pokrywa jedynie koszty każdego wozokilometra w granicach gminy Pomiechówek. 3. Zamawiający udzieli Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę, tj. wykonanie ww. przewozów za najniższą cenę wozokilometra brutto. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie skalkulowane na podstawie dziennej liczby kilometrów przejechanych w granicach gminy Pomiechówek, tj. nie większej niż 112 km. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby wozokilometrów, w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, jednak nie więcej niż o 10% od szacowanej ilości wozokilometrów, o której mowa w ppkt 1. Z tytułu zmniejszenia liczby wozokilometrów Wykonawcy nie przysługuje prawo do odszkodowania. 5. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi przewozów zgodnie ze strukturą wykonywania przewozów określoną w załączniku nr 1 do Rozdziału I niniejszej SIWZ. Wykonawca może samodzielnie wydłużyć linię komunikacyjną wg własnego uznania pod warunkiem, że nie będzie to powodowało zmian ww. struktury przewozów, ani nie będzie to wpływało na wynagrodzenie wykonawcy płatne przez Zamawiającego. W przypadku samodzielnego wydłużenia linii komunikacyjnej przez Wykonawcę Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów z tego tytułu. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany godzin odjazdów i przyjazdów maksymalnie o 15 minut od podanych w strukturze wykonywania przewozów, jednakże każda zmiana musi uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego. Zamawiający zastrzega jednak, że w pierwszym kursie dziennym godzina przyjazdu autobusu do Nowego Dworu Mazowieckiego (ul. Warszawska lub ul. Paderewskiego) musi być na co najmniej 10 min. przed godziną ósmą lub wcześniej, przyjazd do Komornicy musi być na co najmniej 5 min. przed godziną ósmą lub wcześniej. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do składania miesięcznych sprawozdań z wykonanej usługi.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadzie przewidzianej w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych, polegających na zwiększeniu dziennej liczby kursów ujętych w strukturze wykonywania przewozów, jak również polegającej na powtórzeniu usługi w kolejnych miesiącach lub polegającej na zwiększeniu liczby dni, w których wykonywane będą kursy, z powodu zwiększenia liczby nauki szkolnej w okresie trwania zamówienia.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.10.00.00-9, 60.13.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych). 2. Wadium należy wnieść w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku Spółdzielczym w Nowym Dworze Mazowieckim O/Pomiechówek nr konta 38 8011 0008 0020 0200 0273 0003, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 3. Wadium wniesione w formach, o których mowa w ppkt od b) do e) należy złożyć najpóźniej w dniu 25 lutego 2013 r. do godz. 815 u Skarbnika Gminy w siedzibie Zamawiającego (tel. 765-27-14). 4. Kopię dowodu wniesienia wadium (jeśli w pieniądzu) lub kopię dokumentu wadium wniesionego w formach, o których mowa w ppkt od b) do e), potwierdzoną za zgodność z oryginałem, należy dołączyć do oferty. 5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w ppkt 1., w formie lub formach, o których mowa w ppkt 2. zostanie wykluczony z postępowania. 8. Szczegółowe uregulowania dotyczące wniesienia wadium, jego zatrzymania i zwrotu regulują zapisy art. 45 i 46 ustawy Pzp
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj.: 1) aktualną na dzień składania ofert licencję na wykonywanie transportu drogowego, o której mowa w art. 5 ustawy z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (tj.. Dz. U. z 2012 r. poz. 1256 ze zm.), 2) aktualne na dzień składania ofert zezwolenie marszałka województwa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 lit. g) ustawy z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1265 ze zm.), tj. na wykonywanie przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej całą linię, zgodnie ze strukturą wykonywania przewozów określoną w załączniku nr 1 do Rozdziału I niniejszej SIWZ lub oświadczenie, że najpóźniej w dniu podpisania umowy (przed jej podpisaniem) będzie posiadał ww. zezwolenie. Warunek posiadania uprawnień muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie. Przy ocenie spełniania warunku Zamawiający weźmie pod uwagę potencjał wspólny tych podmiotów. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: 1) min. 2 autobusami posiadającymi co najmniej 20 miejsc siedzących dla pasażerów każdy i spełniającymi warunki techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 ze zm.). Autobusy muszą posiadać aktualne na dzień składania ofert badania techniczne. Warunek muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie. Przy ocenie spełniania warunku Zamawiający weźmie pod uwagę potencjał wspólny tych podmiotów. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia; 2) min. 2 kierowcami posiadającymi aktualne na dzień składania ofert prawo jazdy kategorii D. Warunek muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie. Przy ocenie spełniania warunku Zamawiający weźmie pod uwagę potencjał wspólny tych podmiotów. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie zapewniające realizację niniejszego zamówienia. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie. Warunek muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie. Przy ocenie spełniania warunku Zamawiający weźmie pod uwagę potencjał wspólny tych podmiotów. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50 tys. zł. Warunek muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie. Przy ocenie spełniania ww. warunku Zamawiający weźmie pod uwagę potencjał wspólny tych podmiotów. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
koncesję, zezwolenie lub licencję
wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Gdy do oferty dołączona zostanie kopia pełnomocnictwa, to musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez wystawcę pełnomocnictwa lub notariusza; 2) jeżeli Wykonawca (na podstawie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp) polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, to Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, 3) Wykonawcy, którzy w dniu składania ofert nie posiadają aktualnego na dzień składania ofert zezwolenia marszałka województwa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 lit. g) ustawy z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1265 ze zm.), tj. na wykonywanie przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej całą linię, zgodnie ze strukturą wykonywania przewozów określoną w załączniku nr 1 do Rozdziału I niniejszej SIWZ składają oświadczenie, że najpóźniej w dniu podpisania umowy (przed jej podpisaniem) będą posiadali ww. zezwolenie.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Istotne zmiany treści umowy mogą obejmować: 1) zmniejszenie liczby wozokilometrów, w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, jednak nie więcej niż o 10% od szacowanej ilości wozokilometrów objętej zamówieniem, 2) zmiany zakresu odpowiedzialności Stron z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy, 3) zmianę godzin wykonywania przewozów, określonych w rozkładzie jazdy, stanowiącym załącznik nr 1 do Umowy. 2. Zmiany umowy będą mogły nastąpić w szczególności wystąpienia jednego z nw. przypadków: 1) zaistnienia rzeczywistych potrzeb mieszkańców, popartych ich wystąpieniem, 2) zaistnienia potrzeby dostosowania rozkładu jazdy do zmienionego rozkładu jazdy komunikacji kolejowej 3) w przypadku siły wyższej, przez którą należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej, o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć, ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej Stronie.Za siłę wyższą, warunkująca zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe (nadzwyczajne o tej porze roku) załamania warunków atmosferycznych, nagłe i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron, długotrwałe utrudnienia w ruchu drogowym spowodowane czynnikami niezależnymi od Stron umowy. 3.Propozycję zmiany umowy może zgłosić pisemnie każda ze Stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomiechowek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pomiechówek, ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2013 godzina 08:30, miejsce: Urząd Gminy Pomiechówek, ul. Szkolna 1a, 05-180 Pomiechówek, pok. nr 10 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Z up. WÓJTA
/-/ mgr Mariusz Łempicki
Zastępca Wójta
Ogłoszenie o zamówieniu
S.I.W.Z.
Załącznik 1 do SIWZ - Struktura wykonywania przewozów
Załącznik 2 do SIWZ: Uchwała Rady Gminy Pomiechówek w sprawie ustalenia cen biletów komunikacji lokalnej
Załącznik 3 do SIWZ: Wzór miesięcznego sprawozdania z wykonanej usługi
1)
Informacja o modyfikacji SIWZ i zmianie ogłoszenia
2)
Załącznik do ww. informacji, tj. zmienionego formularza oferty
3)
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu